ریاست جمهوری:تایید نکردن فرمان تقنینی در باره اصلاح انتخاباتی عقب‌گرد است

محمد اشرف غنی در واکنش به رد فرمان نقنینی اش پیرامون اصلاح تشکیلات و نظام انتخاباتی از سوی پارلمان، آن را یک عقب گرد خوانده است.

beb4b2048871d06f5c36508379c9efe4_XL

دفتر ریاست جمهوری در پیامی که پس از چند ساعت از رد شدن فرمان تقنینی ریاست جمهوری در مورد اصلاحات نظام انتخاباتی از سوی پارلمان منتشر کرده گفته است که رییس جمهور به صلاحیت پارلمان احترام می‌گذارد و اما رد این فرمان را یک عقب گرد در زمنیه‌ی اصلاح نظام انتخاباتی کشور می‌داند.

 در اعلامیه گفته شده که ریاست جمهوری و مردم افغانستان انتظار داشتند تا نمایندگان پارلمان پس از آوردن اصلاحات و پیشنهاد در مسوده، این فرمان آن را تعدیل و به تصویب می‌رساند تا روند اصلاح نظام انتخاباتی به کندی مواجه نمی‌شد.

در متن اعلامیه گفته شده رییس جمهور برای برگزاری به موقع انتخابات دو کمیته را به رهبری وزارت‌های داخله و مالیه برای تامین امنیت و تدارک امکانات انتخابات وظیفه داده است.

همچنان گفته شده که رییس جمهور یک نامه را به سازمان ملل در مورد اهمیت برگزاری انتخابات پارلمانی و جلب حمایت مالی در این مورد نیز فرستاده است.

 در اعلامیه آمده که با وجود رد فرمان تقنینی رییس جمهوری از سوی پارلمان،حکومت برای برگزاری انتخابات با جدیت تلاش کرده و با مشوره با نهادهای حقوقی، احزاب سیاسی و نهادهای مدنی راه حلی را در مورد تکمیل روند اصلاح نظام انتخاباتی کشور جستجو می‌ کند.

مطالب مرتبط