وزارت خارجه: پاکستان بر خلاف توافقات بالای نیروهای امنیتی افغانستان آتش گشوده است

وزارت خارجه افغانستان در واکنش به حملات شام گذشته نیروهای مرزی پاکستان بر نیروهای مرزی کشور گفته است که اسلام آباد برخلاف توافقات قبلی دست به ایجاد پاسگاه مرزی زده است.

1054719545240654f4c2b9b89ec
وزارت خارجه تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر حراست از تمامیت ارضی و دفاع از وطن و مردم، به عمل بالمثل دست زدند.

در خبرنامه ای که امروز دوشنبه از سوی وزارت خارجه به نشر رسیده آمده است که از مدتی بدینسو، بحث‌ها میان افغانستان و پاکستان در مطابقت به موازین بین المللی برای ایجاد تأسیسات در تورخم جریان داشت و سلسله توافقاتی نیز در این زمینه صورت گرفته بود.
به نقل از خبرنامه، جانب پاکستان شام روز گذشته (دوشنبه) بر خلاف این توافقات، به ایجاد تأسیسات در تورخم مبادرت ورزیده و عساکر مرزی آن کشور بر نیروهای امنیتی و دفاعی افغانستان آتش گشودند.
وزارت خارجه تاکید کرده است که نیروهای امنیتی و دفاعی کشور بخاطر حراست از تمامیت ارضی و دفاع از وطن و مردم، به عمل بالمثل دست زدند. وزارت امور خارجه جمهوری اسلامی افغانستان از ایجاد این تنش ابراز تأسف می‌کند.
وزارت خارجه گفته است: « دولت افغانستان یکبار دیگر تأکید می‌کند که نیروهای مسلح ما همیشه آماده دفاع از کشور و مردم خویش بوده و در مقابل هر گونه تهدیدات آماده جوابدهی لازم می‌باشند».
در خبرنامه وزارت خارجه آمده است که افغانستان به توافق قبلی با پاکستان پابند بوده و به روش های مسالمت آمیز تأکید می‌کند و از جانب پاکستان انتظار دارد که مشکل بوجود آمده را از مراجع دیپلوماتیک حل و فصل نماید.
شام گذشته نیروهای مرزی پاکستان در تورخم بالای نیروهای افغانستان آتش گشودند که در نتیجه آتش باری میان دو طرف، یک سرباز افغان و چند سرباز پاکستانی کشته شدند.
محمد اشرف غنی در پی‌تجاوز پاکستان برخاک افغانستان به تمامی نیروهای دفاعی کشور هدایت داده تا از تمامیت ارضی افغانستان دفاع کند.

مطالب مرتبط