درگیری میان سربازان سرحدی پاکستان و افغانستان کشته و زخمی برجای گذاشت

مقام‌های امنیتی ولایت ننگرهار می‌گویند در درگیری میان پولیس مرزی کشور و نیروهای پاکستانی یک سرباز امنیتی کشور کشته  و 5  سرباز دیگر زخمی شده‌اند و نیز گفته می  شود در این درگیری شماری سربازان پاکستانی نیز کشته شده اند.

139403271347343675513204

ولی خان شینواری فرمانده پولیس سرحدی در زون شرق کشور  با تایید این رویداد گفته است: نیروهای امنیتی کشور  و پاکستانی حوالی ساعت 9 و سی دقیقه شب گذشته زمانی درگیرشدند که نظامیان پاکستانی می‌خواستند در مرز تورخم دروازه نصب کنند و با استفاده از سلاح‌های سنگین نیروهای مرزی کشور را هدف قرار داده بودند.

در همین حال درخبرنامه‌ی که از سوی دفتر مطبوعاتی ولایت ننگرهار به نشر رسیده گفته شده که شلیک گلوله از سوی نیروهای مرزی پاکستان به سوی نیروهای کشور منجر به این درگیری شده است.

خبرنامه آمده این درگیری حوالی ساعت 9 شب گذشته شروع شده دو ساعت دوام داشته و در جریان این درگیری یک پولیس مرزی کشور 5 پولیس زخمی شده‌اند.

در خبرنامه آمده که  نیروهای مرزی پاکستان قصد اعمار یک دروازه را در خط مرزی داشته اند اما نیروهای پولیس سرحدی مانع کارشان شده و به درگیری انجامیده است.

با این حال بعضی منابع محلی در ننگرهار گفته اند در این درگیری شماری از نظامیان پاکستانی کشته  و چندین تن دیگر شان زخمی شده اند.

این اولین در گیری میان نیروهای مرزی افغان وپاکستان نبوده در گذشته ها نیز چندین بار دو طرف بروی هم آتش گشوده‌ اند.

مطالب مرتبط