پدر حمله کننده مرگبار در فلوریدا خود را رییس جمهور خود خوانده افغانستان می‌داند

عمر متین در ایالات فلوریدای ایالات متحده امریکا با حمله بر یک کلوب شبانه که باعث مرگ 50 تن و زخمی شدن 53 نفر دیگر شد افغانی الاصل و تابعیت امریکایی داشته و پدر و خانواده او در آمریکا زندکی می‌نماید و جالب تر این‌که پدرش صدیق متین خود را رییس جمهور خود خوانده انقلابی افغانستان معرفی می‌کند و حتا برای حکومت خود کابینه تشکیل داده است.

13419261_1610372155939962_5055608459356799260_n

عمر متین 29 ساله یک شنبه شب گذشته در ایالات فلوریدا ایالات متحده امریکا بر یک کلوب همجنس گرایان حمله کرد و با گروگان گیری 50 تن را کشته و 53 تن دیگر را زخمی نمود.

به نقل از گزارش صدای امریکا صدیق متین پدر عمر متین پیش از این حمله مرگبار توسط پسرش با لباس نظامی در یک پیام فیسبوکی گفته: «مردم انقلابی افغانستان! شما هر یک تان توانایی بازداشت اشرف (رئیس جمهور افغانستان)، اتمر (مشاور امنیت ملی)، خلیلزاد (سفیر پیشین ایالات متحده در کابل) را دارید… و می‌تواند افغانستان را از شر آنان خلاص کنید».

او همچنان در این پیام ضمن انتقاد از رهبران حکومت وحدت ملی گفته است که حنیف اتمر رییس شورای امنیت ملی افغانستان از داعش حمایت کند و با دادن پول مردم را تشویق به پیوستن این گروه می‌نماید.

همچنان در این گزارش گفته شده صدیق متین به مردم افغانستان گفته است حکومت افغانستان به رهبری او می‌تواند دامن فساد جنگ را از این کشور  برچیند.

همچنان صدیق متین  از حامد کرزی رییس جمهور پیشین افغانستان نیز انتقاد دارد که او در زمان حکومت‌اش از طالبان حمایت کرده است.

گفته شده صدیق متین به خبرگزاری ان بی سی بیان داشته که پسرش دو ماه پیش وقتی دو هم‌جنس باز را در شهر میامی در حال بوسه کردن دیده بود  خشمگین بود و این کارش به اعتقادات مذهبی او ربطی نداشته است.

صدیق متین در این مصاحبه از این عمل خشونت‌بار پسرش معذرت خواهی نموده است.

عمر متین پس از حمله مرگبار که باعث کشته شدن 50 تن و زخمی شدن 53 تن دیگر شد در نتیجه تیر اندازی پولیس کشته شده است.

اشرف غنی و عبدالله عبدالله رهبران حکومت وحدت ملی افغانستان حمله مرگبار عمر متین  را محکوم کرده اند.

همچنان این عمل عمر متین در شبکه های اجتماعی توسط کاربران افغانستانی به شدت مورد انتقاد قرار گرفته و محکوم شده است.

مطالب مرتبط