خون بار ترین حادثه تاریخ امریکا امروز ۱۰۳ کشته وزخمی برجای گذاشت

تیراندازی و گروگان‌گیری در مرکز شهر اورلاندو در ایالات فلوریدای آمریکا با کشته شدن فرد مهاجم   و کشته شدن ۵۰ تن و زخمی شدن ۵۳ تن پایان یافت.575d7216c46188981c8b45b5

به گزارش افق به نقل ازراشتا تودی٬پلیس فلوریدا اعلام کرده که این تیراندازی امروز یک شنبه در ایالات فلوریدا شمار زیادی تلفات  به جا گذاشته و فرد مهاجم نیز کشته شده‌است.

راشاتودی می نویسد، شمار کشته‌شدگان این تیراندازی ۵۰ نفر و تعداد زخمیان نیز ۵۳ نفر اعلام شده‌است.

به نوشته این خبرگزاری، یکی از مقامات ارشد اف‌بی‌آی نام فرد مهاجم را «عمر اس. متین» گزارش کرده و گفته‌است که وی احتمالاً از هواداران گروه داعش بوده، اما تأکید کرده‌است که این موضوع نیاز به بررسی بیشتر دارد.

شبکه‌های تلویزیون محلی نیز گزارش کرده‌بودند که فرد مهاجم جلیقه انتحاری نیز به‌تن داشته و افرادی را به هم گروگان گرفته‌بود.

پس از اعلام آمار ۵۰ کشته و ۵۳ زخمی از سوی بادی دایر شاروال شهر اورلاندو، خبرگزاری‌ها گزارش می‌دهند که این حادثه خونین‌ترین حادثه از نوع خود در تاریخ آمریکا است.

خبرها حاکی از این است که مرد مهاجم در ساعت دو بامداد به وقت محلی اقدام به تیراندازی در کلوب کرده است.

به گزارش رویترز، پلیس اورلاندو در توئیتر از «انفجاری کنترل‌شده» در داخل کلوب پس از تیراندازی‌ها خبر داده، اما اشاره‌ای به جزئیات آن نکرده است.

پلیس همچنین وضعیت را «تحت کنترل و روان» توصیف کرده است.

سی‌ان‌ان نیز نوشته تعداد زیادی از نیروهای پلیس و سگ‌های بمب‌یاب در محل مستقر شده‌اند.

این تیراندازی یک روز پس از آن رخ می‌دهد که کریستینا گریمی، زن خواننده جوان، پس از برگزاری کنسرت خود از سوی فرد ناشناسی در اورلاندو هدف گلوله قرار گرفت و کشته شد.

این خواننده پس از اجرای کنسرت در حال امضای عکس برای هواداران خود بود که فردی ناشناس به سوی او آتش گشود.

فرد مهاجم پس از آن با شلیک گلوله به زندگی خود نیز پایان داد.

گریمی در سال ۲۰۱۴ پس از شرکت در مسابقه استعدادیابی در آمریکا به شهرت رسیده بود.

مطالب مرتبط