شورای ولایتی پکتیا خواستار برکناری والی این ولایت شدند

اعضای شورای ولایتی پکتیا  والی این ولایت را به بی‌کفایتی مسوولیتی و فساد متهم کرده و  از حکومت خواسته اند که از سمت‌اش برکنار شود.

140929053835_paktia_map__304x171_bbc_nocredit

تعدادی از نمایندگان شورای ولایتی و فعالان مدنی این ولایت امروز در یک نشست خبری در کابل اعلام کردند که با روی‌کار آمدن نصرالله ارسلایی وضعیت امنیتی  و اقتصادی پکتیا هر روز خراب تر شده است.

آنها  نصرالله ارسلایی را به بی‌کفایتی متهم کردند و گفتند که او  از صلاحیت‌های خود سوء استفاده می‌کند و در هر اداره دولتی اقارب خود را مقرر کرده است.

آنان هشدار دادند در صورتی که حکومت به خواسته شان رسیدگی نکند دست به اعتراضات گسترده خواهند زد.

 آنها گفتند از وقتی که  آقای ارسلایی در راس ولایت پکتیا  قرار گرفته عواید گمرکی این ولایت به نصف کاهش یافته و پروژه‌های انکشافی در این ولایت متوقف شده است.

اما در واکنش به این ادعاها  نقیب الله اتل سخنگوی والی گفته است این اعتراضات بخاطر غرض‌های شخصی راه اندازی شده است.

او در پاسخ به کاهش ادعای نمایندگان شورای ولایتی در مورد عدم اجرای برنامه‌های انکشافی و کاهش یافتن  عواید گمرکی گفته است که در یک سال گذشته 438  پروژه مختلف در این ولایت به بهره برداری رسیده و عواید گمرکی نه تنها کاهش نیافته بلکه 4 در صد بالا رفته است.

در پاسخ به اعتراض اعضای شورای ولایتی پکتیا،مسوولان حکومت گفتند که به اعتراض‌ها در مورد کارکرد والی‌ها  توجه دارند و این موضوع  توسط یک هیات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

مطالب مرتبط