نهادهای ناظر انتخابات: نمایندگان با فرمان رییس جمهور برخورد سلیقه‌ای می‌کنند

نهادهای مدافع انتخابات شفاف درباره اختلاف نظر نمایندگان در مورد فرمان تقنینی رییس جمهور در زمینه اصلاحات انتخاباتی واکنش نشان داده و می‌گویند که نمایندگان با این فرمان برخورد سلیقه ای می‌کنند و این مساله میان مردم و پارلمان فاصله ایجاد می‌کند.

2099402_957

نعیم ایوب زاده رییس بنیاد انتخابات شفاف افغانستان گفته است :« منافع شخصی و برخورد عقده‌ی نمایندگان بافرمان تقنینی رییس جمهور، اصلاح نظام انتخاباتی کشور  را به مشکل مواجه کرده است».

ایوب زاده همچنان گفته بر بنیاد گزارش‌ها قرار است نمایندگان در مورد فرمان رییس جمهور یک جلسه مشترک دایر کند و این فرمان را رد کنند.

به باور او، اگر این تصمیم گرفته شود و فرمان تقنینی رییس جمهور در مورد اصلاح نظام انتخاباتی به تصویب نرسد پارلمان به عنوان یک نهاد انتخاباتی جایگاه خود در نزد مردم از دست می‌دهد.

این نگرانی در حالی مطرح شده است که دیروز شنبه اعضای مجلس نمایندگان نتوانستند در مورد فرمان تقنینی رییس جمهور در باره اصلاح نظام انتخاباتی تصمیم بگیرد و اختلاف نظر میان آنها باعث شد که این فرمان به تصویب نرسد.

عبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، رای‌گیری در مورد این فرمان را به جلسه دیگر موکول کرد.

اعضای مجلس نمایندگان انتقاد دارند که در فرمان رییس جمهور در مورد نظام انتخاباتی تغییرات بنیادی درنظر گرفته نشده و در واقع اختلاف نظر میان سران حکومت باعث شده که روند اصلاح نظام انتخاباتی در زمانش تکمیل نشود.

مطالب مرتبط