گلیزوبرک: آمریکا خواهان ناامنی و بی‌ثباتی افغانستان است

گلیزوبرک روزنامه‌نگار و نویسنده آمریکایی در مصاحبه‌ی با خبرگزاری راشاتودی گفته است که آمریکا خواهان تامین ثباب و امنیت در افغانستان نیست.

IMG19565181

دان گلیزوبرک در این مصاحبه گفته آمریکا بخاطر این‌که افغانستان  به چین و روسیه  و نزدیک نشود این کشور را در ناامنی و بی‌ثباتی نگهمی‌دارد.

وی در ادامه گفته است واشنگتن نیاز دارد تا خود را به عنوان یک متحد اجتناب پذیر به افغانستان معرفی کند.

گلیزبروک در مورد افزایش اختیارات نیروهای آمریکایی در افغانستان اظهار داشته: بارک اوباما بر خلاف وعده خود نیروهای نظامی خود را در افغانستان نگهداشته و اختیارات نظامی بیشتری را در دست گرفته است.

به باور او هدف اصلی آمریکا در افغانستان بی‌ثباتی، ناامنی وجلوگیری از تبدیل شدن افغانستان به یک کشور امن در منطقه نیست زیرا اگر افغانستان امن شود، بدان معناست که این کشور به کشورهای روسیه و چین نزدیک می‌شود.

اوباما به تازگی اختیارات جدیدی را به نظامیان کشورش در افغانستان داده است که بر اساس آن، این نیروهای از آزادی بیشتری در هدف قرار دادن طالبان برخوردارند.

از سوی دیگر نماینده رییس جمهور روسیه در امور افغانستان نیز اعلام کرده است که افزایش اختیارات نیروهای هوایی آمریکا در افغانستان نه تنها موجب صلح  و آرامی در این کشور نخواهد شد بلکه آمریکا با کشتن رهبر طالبان منجر به پایان دادن مذاکرات صلح با طالبان شده است.

 ضمیر کابلوف نماینده ویژه رییس جمهور روسیه گفته است افزایش اختیارات نیروهای امریکایی در افغانستان هیچ تغییری در وضعیت امنیتی افغانستان نخواهد آورد و تنها باعث شده که روند مذاکرات صلح با طلبان پایان یابد.

مطالب مرتبط