کشته شدن دو قومندان ارشد طالبان در ولایت غزنی

سخنگوی اردوی ملی  افغانستان در غزنی از کشته شدن ˈملا نظیرˈ و ˈملا عبدالوهابˈ دو تن از فرماندهان ارشد گروه طالبان در ولسوالیˈاندر ولایت غزنی خبر داد.

به گزارش افق منابع خبری در ولایت غزنی روز دوشنبه به نقل از ˈنظیف الله سلطانیˈ سخنگوی قوای 203 اردوی افغانستان در این ولایت اعلام کردند ˈملا نظیرˈ و ˈملا عبدالوهابˈ دو تن از فرماندهان ارشد گروه طالبان در حمله نیروهای افغان و خارجی در ولسوالی ˈاندرˈ کشته شدند.

بر اساس این گزارش ها سخنگوی اردوی ملی  افغانستان در ولایت غزنی گفت: این دو تن در روستاهای ˈشیرمحمدˈ و ˈشالیزˈ ولسوالی اندر غزنی هدف قرار گرفتند و کشته شدند.

ˈملا خیراللهˈ مسوول اطلاعات عملیات طالبان درولایت  فراه  نیز صبح امروز با 5 تن از همراهانش بر اثر انفجار مواد منفجره ای که در حال انتقال آن بودند، کشته شد.

ˈجاوید کارگرˈ سخنگوی پلیس ولایت  فراه روز دوشنبه به خبرنگاران محلی گفت: ملا خیرالله مسوول اطلاعات گروه طالبان در ولایت  فراه و 5 تن از همراهانش عصر روز گذشته در مرکز ولسوالی  بکواه بر اثر انفجار مواد منفجره ای که در حال انتقال آن بودند کشته شدند.

سخنگوی پلیس ولایت فراه گفت این اعضای گروه طالبان قصد داشتند این مواد انفجاری را در مناطق شلوغ و مسیرهای پر تردد نیروهای امنیتی و دولتی در ولسوالی بکواه جاسازی کنند که خوشبختانه موفق نشدند.

کارگر گفت این مواد انفجاری بر اثر مشکلات فنی منفجر و ملا خیرالله و 5 تن دیگر از بمب گذاران گروه طالبان بر اثر این انفجار کشته شدند.

سخنگوی پلیس ولایت  فراه گفت در این انفجار به کسی آسیب نرسید.

مطالب مرتبط