مشکل پاسپورت شهروندان افغانستان در امارات متحده عربی،۸۰ درصد حل شده‌ است

شهروندان افغانستانی مقیم در امارات متحده عربی در دیدار با رئیس جمهور کشور  گفته اند  که مشکلات پاسپورت‌های شان  80 درصد از سوی سفارت افغانستان در آن کشور حل شده است .

150825122836_afghan_passport_640x360_bbc_nocredit

آقای غنی،روز پنج شنبه گذشته  طی سفر خود به امارت متحده عربی با شهروندان افغانستان مقیم در امارت دیدار و گفتگو نمود.

در همین حال ارگ ریاست جمهوری نیز اعلام کرده است که با مدیریت خوب سفارت افغانستان در امارت متحده عربی 80 درصد از مشکلات پاسپورت و سوء استفاده از آن در امارت متحده عربی حل شده است.

شاه حسین مرتضوی یکی از معاونان سخنگوی رئیس جمهور گفته است که شهروندان افغانستان مقیم امارات متحده عربی در دیدار با رئیس جمهور غنی در امارات، بخاطر حل مشکل سوء استفاده از پاسپورت‌های افغانستانی در آن کشور ابراز خرسندی کردند.

در این سفر آقای غنی به امارت متحده عربی، در مورد مشکلات اخذ ویزا صحبت نشده  اما وزارت امور خارجه‌ی کشور می‌گوید که مشکلات اخذ ویزای امارات نیز حل شده است.

با آمدن پاسپورت‌های الکترنیکی و قابل اعتبار بودن پاسپورت‌های کهنه زمینه سوء استفاده از پاسپورت افغانستان بیشتر شده است.

این در حالیست که خان جان الکوزی معاون اتاق تجارت و صنایع کشور گفته است که تا اکنون تاجران افغانستانی در قسمت گرفتن ویزای  امارات متحده با مشکلات جدی روبر هستند.

آقای الکوزی گفته است تاجران کشور برای  گرفتن ویزای امارات باید به وزرات داخله و خارجه مراجعه کنند تا دوباره پاسپورت های شان تایید شود که این روند برای تاجران مشکل ساز شده است.

وی افزوده در گذشته تاجران افغانستانی می‌توانستند ویزای سه تا شش ماهه  امارات را بگیرند اما اکنون صدور این گونه ویزا ها متوقف شده است.

مطالب مرتبط