کمیته جندر کابینه استراتژی مبارزه با خشونت علیه زنان را تایید کرد

دفتر مطبوعاتی معاون دوم ریاست جمهوری خبر داده که استراتژی و برنامه عمل مبارزه با خشونت علیه زنان، در جلسه کمیته امور زنان و جندر کابینه تایید شده است.

13435320_541883279349133_8052574226564816624_n

در خبرنامه‌ی که از سوی دفتر مطبوعاتی سرور دانش به  نشر رسیده ،گفته شده:« استراتیژي ملی و برنامه عمل مبارزه با خشونت علیه زنان، در جلسه کمیته امور زنان و جندر کابینه که روز شنبه 22 جوزای 1395 که تحت ریاست استاد سرور دانش معاون ریاست جمهوری اسلامی افغانستان و رئیس آن کمیته برگزار گردید، تایید شد».

در این جلسه وزارت امور زنان گزارش کامل را از تهیه مسوده این برنامه ارایه کرده است و اعضای کمیته اصلاحاتی را در متن مسوده آن پیشنهاد نموده که در نسخه نهایی آن گنجانیده شود.

در این جلسه، سرور دانش به ضرورت رعایت موضوع جندر در تمام ادارت دولتی در مرکز و ولایت های کشور تاکیدکرده و گفته است که در ولایت‌ها کمیته جندر تحت نظر والی‌ها تشکیل می‌شود.

حکومت افغانستان برنامه ملی ده ساله را برای توانمندی  و رعایت حقوق مساوی زنان و مردان در طرح  کرده که هدف آن تامین حقوق مدنی زنان می‌باشد.

همچنان  در این جلسه گزارشی از برنامه توانمندی زنان (پروموت) که با کمک مالی اداره انکشافی ایالات متحده در افغانستان تطبیق می‌شود نیز ارایه شده است و در مورد نارسایی آن بحث شده است.

اعضای کمیته به مسوولان این پروژه وظیفه سپرده که تا در جلسه آینده در  مورد ابهامات و سوال‌های که در مورد چگونگی اجرای این پروژه مطرح است، پاسخ دهند.

مطالب مرتبط