حامدکرزی در دیدار هیات پارلمانی آمریکا: افغانستان به تصمیم کریمه برای پیوستن به روسیه احترام می گذارد

حامد کرزیˈ رییس جمهور افغانستان روز شنبه در دیدار هیات پارلمانی آمریکا در کابل گفت: افغانستان به تصمیم مردم کریمه برای پیوستن به روسیه بر اساس حق تعیین سرنوشت ملت ها ، احترام می گذارد.

به گزارش افق به نقل از دفتر مطبوعاتی ریاست جمهوری افغانستان؛ حامد کرزی دیروز (شنبه) در دیدار هیات مشترک کنگره و سنای آمریکا به ریاست خانم ˈکیلی آپوتˈ گفت: مردم کریمه دررفراندومی که اخیراً برگزار کردند تصمیم گرفتند که به خاک روسیه بپیوندند که ما به این تصمیم احترام می گذاریم.

بر اساس این گزارش، حامد کرزی در این دیدار در خصوص پیمان امنیتی کابل ، واشنگتن نیز گفت سیاست افغانستان در این خصوص روشن است، پیش شرط ها از جمله لزوم آغاز عملی روند صلح ، تامین صلح و ثبات و احترام به تمامیت ارضی افغانستان برای امضای این پیمان، همچنان پا بر جاست.

رئیس جمهور گفت: من باید اطمینان یابم که با امضای موافقتنامه امنیتی و دفاعی میان افغانستان و امریکا زیربنای درستی برای امنیت و ثبات آینده افغانستان پایه ریزی می شود.

کرزی در مورد آزادی زندانیان افغان از زندان بگرام نیز که پیش از این در اختیار نظامیان آمریکایی بود، گفت:این زندانیان به اساس تصمیم ارگان های قضایی و امنیتی افغانستان به دلیل عدم وجود اسناد و شواهدی برای اثبات جرم آنان، آزاد شدند.

بر اساس این گزارش در این دیدار که قبل از ظهروز (شنبه) در کاخ ریاست جمهوری افغانستان انجام شد، هیات آمریکایی امضای سریع پیمان امنیتی کابل واشنگتن را خواستار شد و بر لزوم تجدید نظر در تصمیم دولت افغانستان در خصوص آزادی شماری از زندانیان از زندان بگرام تاکید کرد.

مطالب مرتبط