نهاد حمایت کننده‌ رسانه‌ها :منع استفاده از دوربین پهباد خلاف قانون و آزادی بیان است

«نی» یا نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد، در واکنش به منع استفاده خبرنگاران از دروبین پهباد را خلاف آزادی بیان و موازین پذیرفته شده اطلاع رسانی دانسته و از نهادهای امنیتی خواسته که ممنوعیت آن را بردارد.

13410880_255192008183547_559098064_o

این نهاد در اعلامیه‌ی که منشر کرده گفته است « دفتر نی ضمن غیرقانونی خواندن این دستور از شورای امنیت ملی کشور  و وزارت امور داخله می‌خواهد تا هرچه زودتر در این فیصله تجدید نظر نماید و ممنوعیت استفاده از بهپاد را در کار رسانه‌ای لغو نماید».

در اعلامیه‌ی این نهاد آمده است که استفاده از این تکنالوژی در فعالیت‌های تجارتی و رسانه‌ی در سطح جهان معمول است و نباید محدودیت از آن در فعالیت‌های خبرنگاران و رسانه‌ها اعمال شود.

این نهاد یاد آوری کرده که این تکنالوژی بخاطری در کار رسانه‌ای اولویت داده می شود که کیفیت تصویر برداری آن بالا و پوشش آن گسترده است.

در اعلامیه نهاد حمایت کننده رسانه‌های آزاد،در پاسخ به دغدغه‌ی نهادهای امنیتی پیشنهاد شده است که این محدودیت در ساحه‌ی نظامی و پایگاه‌های امنیتی وضع شود و نه در فعالیت های رسانه‌ی.

چند ساعت پیش از این واکنش، وزارت امور داخله با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرده بود که استفاده از دوربین پهباد بر اساس فیصله شورای امنیت ملی در کشور ممنوع شده و از رسانه‌ها خواسته شده بود که از آن در فعالیت های شان استفاده نکنند.

مطالب مرتبط