حمله مسلحانه به ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در هرات

 مسئولین ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله کاندید ریاست جمهویر افغانستان روز پنج شنبه اعلام کردند بامداد امروز گروهی از مهاجمان مسلح به این ستاد در هرات حمله کردند و خساراتی بر جای گذاشتند.

به گزارش افقˈخواجه خلیل احمدˈ مسئول ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در دوراهی جغرتان ولسوالی انجیل هرات روز پنج شنبه  حوالی ساعت 2 بامداد امروز گروهی مسلح با نارنجک ، بمب دستی و شلیک گلوله به ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در ولسوالی انجیل حمله کرد که به درگیری نیم ساعته با محافظین ستاد انجامید.

مسوول ستاد انتخاباتی عبدالله در ولسوالی انجیل گفت در این حمله خساراتی بر جای ماند، اما تلفاتی در پی نداشت.

خلیل احمد با تاکید به لزوم تامین امنیت ستادهای انتخاباتی توسط نیروهای امنیتی گفت: نیروهای امنیتی در تامین امنیت این مرکز بی توجهی و سهل انگاری کرده اند.

محمد نادر فهیمی فرمانده امنیتی هرات با تایید این رویداد گفت: نیروهای امنیتی در تامین امنیت مراکز مبارزات انتخاباتی شبانه روز تلاش می کنند و گوتاهی در این خصوص صورت نگرفته است.

بر اساس گزارشها چند روز پیش نیز عده ای قصد کارگذاری بمب در ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله در هرات و بادغیس را داشتند که با هوشیاری نیروهای امنیتی و پلیس افغانستان این اقدام خنثی شد.

گفته می شود تاکنون دو تن از کارمندان ستاد انتخاباتی عبدالله عبدالله توسط افراد مسلح ناشناس ترور شده اند.

انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی افغانستان  93 در سراسر افغانستان  برگزار خواهد شد و 9 نامزد تصاحب کرسی ریاست جمهوری این کشور تا یک هفته  اینده  فرصت دارند برنامه های خود را برای مردم افغانستان معرفی کنند.

گفته می شود 300 هزار ناظر داخلی و خارجی بر انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی  افغانستان نظارت خواهند داشت.

ˈعبدالرب رسول سیاف،ˈ از فرماندهان جهادی افغانستان و عضو سابق پارلمان این کشور ˈاشرف غنی احمدزیˈ،رییس سابق کمیسیون انتقال مسوولیت های امنیتی از نیروهای خارجی به نیروهای افغان، ˈعبدالله عبداللهˈ وزیر خارجه اسبق و رهبر ائتلاف ملی و همچنین رقیب اصلی حامد کرزی در انتخابات گذشته، ˈزلمی رسولˈ وزیر امور خارجه سابق، از جمله افرادی هستند که در کارزار انتخاباتی افغانستان با یکدیگر رقابت می کنند.

ˈهدایت امین ارسلاˈ مشاور سابق رییس جمهور افغانستان، ˈقطب الدین هلالˈ رئیس پیشین کمیته سیاسی حزب اسلامی به رهبری گلبدین حکمتیار، ˈگل آقا شیرزویˈ وزیر اسبق شهرسازی و استاندار ننگرهار ˈسردار نادرنعیم ˈ ، نوه برادر سردار داوود خان و ˈداوود سلطان زویˈ نماینده سابق مجلس افغانستان نیز از دیگر کسانی هستند که صلاحیت آنان تایید شده و با تبلیغات گسترده در جلب آرای مردم افغانستان برای تکیه بر کرسی ریاست جمهوری افغانستان تلاش می کنند.

عبدالرحیم وردک وزیر دفاع اسبق افغانستان چند روز پیش 93 از شرکت در رقابت های انتخاباتی انصرف داد و ˈقیوم کرزیˈ برادر رییس جمهور کنونی افغانستان نیز در ائتلافی با اشرف غنی احمد زی به نفع وی از رقابت های انتخاباتی کنار رفت.

ˈنور محمد نورˈ سخنگوی کمیسیون مستقل انتخابات افغانستان پیش از این به خبرنگار ایرنا گفت در این دوره از انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای استانی افغانستان حدود 12 میلیون نفر شرایط لازم را برای شرکت در انتخابات و حضور در پای صندوق های رای، دارند.

مطالب مرتبط