مرگ یک جوان از سوی محافظان ریاست جمهوری

محافظان ریاست جمهوری افغانستان در روز افتتاح بند سلما٬ یک جوان ۲۴ ساله را کشتند.

این جوان که بالای موتر سایکل با سرعت بسیار زیاد در امتداد موترهای تشریفاتی و محافظتی رییس جمهور در حرکت بوده است از سوی محافظین رییس جمهوری مورد هدف قرار گرفته است.

محافظان ریاست جمهوری افغانستان در روز افتتاح بند سلما٬ یک جوان ۲۴ ساله را کشتند.
محافظان ریاست جمهوری افغانستان در روز افتتاح بند سلما٬ یک جوان ۲۴ ساله را کشتند.

منابع پلیس در هرات می گویند زمانی که موترهای رییس جمهوری در منطقه پل پشتو در حرکت بودند این جوان را که با سرعت بسیار زیاد در امتداد آنها در حرکت بوده است از بین برده اند.
در همین حال محمد شفق شیرزی مدیر اداری شفاخانه هرات با تایید این خبر می گوید :دیروز جسد یک جوان 24 ساله را که از سوی محافظین رییس جمهور مورد هدف قرار گرفته بود را به این شفاخانه انتقال داده اند.
از سوی دیگر عبدالرئوف احمدی سخنگوی پلیس هرات نیز این رویداد را تایید کرده می گوید اینکه این موتر که توسط محافظین آن این جوان مورد هدف قرار گرفته مربوط کدام نهاد و ارگان می باشد چیزی نگفته اما وی می گوید راننده این موتر بازداشت شده است.
دیروز در ولایت هرات بخاطر افتتاح بند سلما رییس جمهوری کشور و نخست زیر هند به این ولایت رفته بودند که به همین دلیل اقدامات شدید امنیتی رو دست گرفته شده بود.

خاطر نشان باید کرد٬ همزمان با برکشت رییس جمهور از افتتاح بند سلما از هرات٬ میدان هوایی حامد کرزی سخت تحت کنترل محافظین رییس جمهور بود.

محمد مهدی٬ یکی از باشندگان کابل که به برای همراهی برادر خود به میدان هوایی حامد کرزی رفته بود به افق کفت: محافطین رییس جمهور با مردم به زور سخن می گویند  و از اداب معاشرت خوبی برخوردار نیستند.

اومی گوید رفتار محافظین رییس جمهور با مردم زشت و خشن است و این مغایر حقووق شهروندی است.

اقای مهدی می افزاید محمد اشرف غنی باید به قومندان گارد ریاست جمهوری برخورد٬ اداب سالم٬ و قانون را یاد بدهد .

رفتار تمامی افراد نزدیک به رییس جمهور با مردم رابطه مستقیم با رییس جمهور دارد و شخص رییس جمهور است.

این رفتار ها در حالی صورت می گیرد که در هفته گذشته دو تن از محافظین رییس جمهور به خاطر دست داشتن در اختطاف از سوی اداره جرایم سنگین وزارت امور داخله دستیگیر گردیده است.

مطالب مرتبط