بر اثر انفجار بمب در ولایت غزنی ۲ کشته و۷ نفر دیگر زخم برداشتند

 انفجار بمب در مرکز ولایت غزنی  یک روز پس از حمله انتحاری دربازاری در میمنه ولایت فاریاب که به کشته شدن 17 زن و کودک و زخمی شدن 50 غیرنظامی دیگر انجامید، 2 کشته و 7 زخمی برجای گذاشت.

به گزارش افق، صبح امروز (چهارشنبه) بر اثر انفجار بمب در منطقه ˈاده قندهارˈ شهر غزنی 2 نفر کشته و هفت تن دیگر به شدت زخمی شدند.

تاکنون شخص و یا گروهی نیز مسوولیت این انفجار را بر عهده نگرفته است.

روز گذشته نیز یک مهاجم انتحاری مواد همراه خود را در بازاری ولایت فاریاب  در میان مردمی که در حال خرید های نوروزی بودند منفجر کرد که 17 کشته و 50 زخمی برجای گذاشت.

صبح امروز نیز اداره امنیت ملی افغانستان از خنثی سازی دومین حمله انتحاری درولسوالی میمنه ولایت فاریاب خبر داد و اعلام کرد در عملیات غافلگیر کننده نیروهای امنیتی افغان در ولایت فاریاب موتروان یک موتر حامل 150 کیلو مواد منفجره در ولایت فاریاب بازداشت شد و از دومین حمله انتحاری طی دو روز گذشته در این ولایت جلوگیری گردید.

دو روز پیش هم اداره امنیت ملی افغانستان از کشف مواد منفجره در داخل بسته های تصاویر نامزدان ریاست جمهوری این کشور خبر داد و اعلام کرد مخالفان قصد داشتند این مواد انفجاری را میان مردم و گردهمایی های انتخاباتی منفجر کنند که ناکام ماندند.

9 نامزد انتخابات ریاست جمهوری کشور تبلیغات گسترده ای را برای پیروزی در انتخابات ریاست جمهوری افغانستان که در 93  برگزار می شود، به راه انداخته اند.

با نزدیک شدن به زمان برگزاری انتخابات ریاست جمهوری و شوراهای ولایتی تلاش های مخالفان برای مختل کردن روند انتخابات شدت گرفته و دولت افغانستان نیز عملیات های گسترده را برای تامین امنیت انتخابات راه اندازی کرده است.

مطالب مرتبط