شماری از باشندگان بلخ خواستار کناره گیری عطا محمد نور شدند

شماری از باشندگان و اعضای شورای ولایتی ولایت بلخ در اعتراضی خواهان کناره گیری بدون قید وشرط عطا محمد نور والی این ولایت شدند.
در این تظاهرات که برخی از اعضای شورای ولایتی ولایت بلخ نیز شرکت داشتند با نشر قطع نامه ای خواستند تا عطا محمد نور والی این ولایت از مقامش کنار برود.
تظاهرات صبح امروزشنبه در شرق مزارشریف از پارک فردوسی آغاز و در مقابل شورای ولایتی بلخ پایان یافت.

تظاهرات صبح امروزشنبه در شرق مزارشریف از پارک فردوسی آغاز و در مقابل شورای ولایتی بلخ پایان یافت.
تظاهرات صبح امروزشنبه در شرق مزارشریف از پارک فردوسی آغاز و در مقابل شورای ولایتی بلخ پایان یافت.

در این تظاهرات اعضای شورای ولایتی ولایت بلخ نیز شرکت داشتند و آنها اعتراض نمودند که حکومت محلی بلخ برخورد قومی دارد و در ادارات دولتی این ولایت بیشتر افراد مربوط یک قوم و حزب کار می‌نمایند.

این تظاهرات صبح امروز شنبه در شرق مزارشریف از پارک فردوسی شروع شد و در مقابل شورای ولایتی بلخ پایان یافت.

شماری از اعضای شورای ولایتی بلخ که در تظاهرات شرکت کرده بودند گفتند: ما خواهان عدالت اجتماعی، انکشاف متوازن بوده و نفی انحصار قدرت توسط یک حزب در ولایت بلخ هستیم.

این تظاهرات صبح امروز از پارک فروسی در شهر مزار شریف شروع شده و در مقابل شورای ولایت این ولایت پایان یافت.

اعتراض کنندگان در قطعنامه پایانی این تظاهرات خواستار کناره گیری عطا محمد نور از سرپرستی این ولایت شدند.

عطا محمد نور از والیان افغانستان است که در بیش از ده سال گذشته بر بلخ حکومت کرده است و براساس برخی قضاوت ها٬ توانسته این ولایت را در آرامش نسبی نگه دارد.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. باعرض سلام خدمت یکایک هموطنان عزیز م
    امروز شنبه چند نوکر دالخور اجیر پاکستان که در راس کن آصف مهمند و همدستانش بود چند نفر از مزدور کاران را در مقابل 300افغانی برای گرفته تظاهراتی را براه انداختن که گویا در اداره دولتی از طرف والی بلخ برای تعین پستها بی عدالتی صورت گرفته وغیره …..
    اما متنفیذ ین بلخ و انانیکه رفاه وسایش وامنيت را در ولایت بلخ آنهم با آبادی و شکوفائی با پشت کار والی صاحب بلخ بدست آورده اند چگونه نمک ناشناسی کنند هیچ هله ای در کار نبوده بس حسود ان خاک فروش که از پاکستان اجیر شده اند میخواهند امنیت آبادی وسر بلندی بلخ را بر هم بزنند همانگونه که سیاستمدار آن قاطع همچو والی صاحب و همرزمان شجاع ایشان در مقابل هر دسیسه ایستادند انبار نیز مسمم تر از پیش بوده و میباشند وهستند و ملت با همت بلخ باستان با ایشان ایستادگی نموده ومینمایند. وهر گز نخواهد گذاشت که پلانی شوم پاکستان و طالب ها کامیاب شود .
    ما ملت بلخ به هر دسیسه جواب دندانشکن دادیم ومیدهیم و خواهیم داد.
    زنده و پایینده باد ملت باهمت وغیور بلخ که در راس آن والی صاحب و همسنگرانشان و مردم نجیب بلخ میباشد