برق یکصدو چهل هزار خانه در غرب فرانسه قطع شد

 امروز پنج شنبه ۱۳ جوزا ۱۳۹۵در ولایت  لوآر آتلانتیکفرانسه سیل و آبگرفتگی برق۱۲۰ هزار واحد مسکونی در منطقه سن نزر در غرب فرانسه را قطع کرد.424284_553
به گزارش افق به نقل از روزنامه لو فیگارو به نقل از سخنگوی مدیریت شبکه توزیع برق در فرانسه نیز از قطع برق در ۲۰ هزار خانه در ولایت لوآره و ایل دو فرانس در مرکز فرانسه خبر داد و اعلام کرد: برق هفت هزار و ۸۰۰ مشترک  در منطقه سن اِ مارن، هفت هزار مشترک در لوآره، سه هزار و ۸۰۰ مشترک در منطقه اِسون و دو هزار مشترک در ایولین به دلیل جاری شدن سیل، قطع شده است.
این منبع همچنین از استقرار گروه های ویژه در غرب ولایت ایل دو فرانس برای محافظت از اتصالات کابل های برق فشار قوی از بالا آمدن سطح آب، خبر داد.
مانوئل والس نخست وزیر فرانسه امروز در اظهاراتی وضعیت مناطق محاصره شده در سیلاب را حساس و بسیار دشوار ارزیابی کرد.
شبکه خبری یورونیوز امروز از جان باختن یک نفر خبر داد و اعلام کرد: پلیس جسد قربانی را که زنی ۸۶ ساله بود در خانه اش و در حالی که آب خانه را فرا گرفته بوده، یافت.
تاکنون سه هزار نفر از ساکنان ولسوالی نمور در منطقه اِسون نیز به اردوگاه های موقت منتقل شده اند.
در هفت ولسوالی دیگر مرکز فرانسه وضعیت سرخ اعلام شده و نیروهای آتش نشانی تخلیه خانه ها و انتقال ساکنان به مکان های امن را آغاز کرده اند.
روزنامه فرانسوی لو فیگارو در گزارش دیگری از افزایش نگرانی ها به دلیل بالا آمدن سطح آب رود سِن در پاریس خبر داد.

قایقرانی و نزدیک شدن به کناره های این رودخانه ممنوع اعلام شده است.

ارتفاع آب در رودخانۀ سن به ۴ متر و ۴۵ سانتی متر افزایش یافته است. سازمان هواشناسی فرانسه، ادامه بارش ها در پاریس را پیش بینی می کند.
بالا ترین سطح آب رودخانه سن که ۸ متر و۶۲ سانتی متر است در تاریخ ۲۸ ژانویه سال ۱۹۱۰میلادی به ثبت رسیده است.

مطالب مرتبط