سخنگوی نیروهای قاطع ناتو: نیروهای امنیتی افغانستان روزهای دشواری را پیش رو دارند

سخنگوی نیروهای قاطع ناتو در افغانستان، ضمن یاد آوری توانمندی مبارزاتی نیروهای امنیتی این کشور اظهار داشته است که این نیروها روزهای دشواری را در ماه‌های آینده پیش رو دارند.

چارلز-کلولند

چارلز اچ کلولند سخنگوی نیروهای ناتو در افغانستان، در یک کنفرانس ویدیوی در وزارت دفاع امریکا گفته است ؛ نیروهای امنیتی افغانستان پیشرفت آرام  و پیشرونده داشته است و می‌توانند با روزهای دشوار مقابله کنند.

این مقام ناتو نشانه‌ توانمندی این نیروهای را در مقابله با تهاجم طالبان به شهر قندز یاد آوری کرده و گفته است این نیروها توانستند از تصرف این شهر توسط طالبان جلوگیری کنند.

او در این مورد بیان کرده :« گرچه نیروهای امنیتی افغانستان کمی در حمله شورشیان طالبان قامت خم کردند، اما شکست نخوردند و توانستند این شورشیان را به عقب برانند. زمانی که آنها توانستند شورشیان را به عقب برانند، خیلی سریع توانستند مسیرهای ارتباطی با ولایت های همجوار را باز کنند».

سخنگوی نیروهای قاطع ناتو همچنان یادآوری کرده که نیروهای امنیتی افغانستان در سال جاری از خود عملکردی بهتری نشان داده اند و توانسته اند موضع دفاعی شان را به تهاجمی ارتقا دهند.

این مقام نظامی ناتو باوجود یاد آوری توانمندی نیروهای امنیتی کشور، ضمی یاد آوری کرده است که این نیروهای در ماه‌های  آینده دشواری های زیاد مبارزاتی را  پیش رو خواهند داشت.

مطالب مرتبط