صدها تن در شهرکابل در اعتراض به قتل مسافران در ولایت قندز تظاهرات نمودند

امروز پنج شنبه  صد ها تن در شهر کابل در اعتراض به گسترش ناامنی در کشور، قتل و ربوده کشته شدن تعدادی از مسافران توسط افراد مسلح طالبان در ولایت قندز ، تظاهرات کردند.

13315256_1025788577506353_2048869669528628411_n

این تظاهرات با اشتراک صدها تن در جاده نزدیک چمن حضوری کابل برگزار شد. تظاهر کنندگان می‌خواستند از آنجا در نزدیک ارگ ریاست جمهوری بروند اما پولیس برای آنها اجازه ندادند.

اعتراض کنندگان با حمل شعار و تصاویر قرباینان از این وضعیت ابراز نگرانی کردند و از حکومت وحدت ملی خواستند که امنیت شهروندان و شاهراه‌ها را بگیرد.

این تظاهرات مدنی حوالی 9 صبح  برگزار شده و تا چند ساعت دیگر پایان یافت.

تظاهرکنندگان، همانند  تظاهرات جنبش روشنایی در 27 ثور، جاده‌های مسیر تظاهرات را از زباله و مواد اضافی پاک نمودند.

افراد مسلح طالبان به روز سه شنبه چندین موتر مسافربری بزرگ را در جاده قندز ـ تخار متوقف کردند. در ابتدا 200 مسافر را از موتر پایین کردند و 150 تن شان را آزاد کردند و نخست 12 نفر را در آنجا به قتل رساندند و 18 تن دیگر را باخود بردند.

دیروز وزارت داخله با نشر خبرنامه‌ای اعلام کرد که 8 تن از 18 مسافر  ربوده شده آزاد شده اند.

 ده تن دیگر از مسافران در اسارت طالبان باقی ماندند اما شام روز گذشته دو تن از آنها نیز توسط طالبان به قتل رسیدند.

تاکنون از سرنوشت هشت تن دیگر خبری نیست اما نیروهای امنیتی در قندز می‌گویند که در تلاش آزادی آنها هستند.

همچنان افراد مسلح طالبان دیروز 17 غیرنظامی دیگر را از ولسوالی بلخاب ولایت سرپل که می‌خواهستند به طرف مرکز این ولایت بروند نیز از موتر پایین کردند و با خود بردند.

یک عضو شورای ولایتی سرپل در گفتگو با خبرگزاری افق این حادثه را تایید کرد و گفت افراد مسلح این افراد را در بدل رهایی یک فرمانده شان به نام ملا نقیب الله که پیش از این توسط نیروهای امنیت ملی بازداشت شده است، گروگان گرفته اند.

مطالب مرتبط