طالبان 17 تن را در ولایت سرپل گروگان گرفتند

طالبان روز گذشته 17 تن را  از ولسوالی بلخاب ولایت سرپل که به طرف مرکز  این ولایت می‌رفته ربودند و تاکنون از سرنوشت آنها خبری نیست.

Sar-e-pul

ذبیح الله امانی سخنگوی والی سرپل در گفتگو با بعضی از رسانه‌ها این خبر را تایید کرده است.

آقای امانی گفته است طالبان این افراد را به منطقه نامعلوم انتقال داده اند اما تلاش برای جستجوی آنها جریان دارد.

امانی گفته است، نیروهای امنیتی به همکاری بزرگان قومی تلاش دارند که تا با طالبان گفتگو نمایند که این مسافران رها گردند.

محمد نور رحمانی عضو شورای ولایتی سرپل به خبرگزاری افق گفت که این ۱۷ نفر غیرنظامی هستند و از سوی مخالفان مسلح به گروگان گرفته شده اند.

آقای رحمانی گفت که در ابتدا سه زن نیز با آنها بودند که توسط افراد مسلح رها شدند و تمامی افراد گروگان گرفته شده اهالی بلخاب و هزاره هستند.

این عضو شورای ولایتی می‌گوید :« مخالفان مسلح در بدل رهایی این گروگان‌ها،خواستار آزادی ملا نقیب الله از فرماندهان طالبان این و لایت شده اند که از سوی نیروهای امنیتی دربازداشت به سر می‌برد».

به گفته او نقیب الله زمانی از سوی نیروهای امنیتی بازداشت شده است که به علت زخمی شدن، در یکی از شفاخانه‌های این ولایت بستری بوده است.

این آدم ربایی در حالی در ولایت سرپل توسط انجام شده است که به روز سه شنبه در شاهراه قندوز ـ تخار طالبان مسلح 200 مسافر را باخود بردند که 150 تن شان را آزاد کردند که از میان انها 18 تن را با خود بردند و دیروز  هشت تن شان را آزاد کردند.

ده نفر شان باقی ماندند اما شام دیروز طالبان دو تن شان را  نیز کشتند و از سر نوشت هشت نفر باقی مانده تا اکنون خبری در دست نیست.

مطالب مرتبط