صدها مسافر بدلیل نداشتن ویزای پاکستان در مرز تورخم گیرمانده اند

پس از آن که حکومت پاکستان اعلام کرد که شهروندان افغان برای وارد شدن به این کشور باید ویزای بگیرند، صد ها تن از شهروندان افغانستان به خاطر نداشتن ویزا در دو سوی مرز تورخم‌گیرمانده اند.

139502251101006957702804

سفارت پاکستان در کابل چندی پیش اعلام کرد که حکومت پاکستان مقررات جدید را برای وارد شدن به خاک این کشور وضع کرده است و باید افرادی که قصد رفتن به پاکستان را دارند ابتدا باید ویزای این کشور  را بگیرند.

ماموران مرزی پاکستان بعد از این اقدام حکومت پاکستان، محدودیت های جدی را در مرز تورخم ایجاد کردند که گفته می‌شود اکنون صد ها نفر در مرز تورخم بند مانده اند.

مقام‌های محلی در ولایت ننگرهار در شرق افغانستان می‌گویند این محدودیت‌ها از امروز به اجرا گذاشته شده و ماموران مرزی پاکستان به شهروندان افغانستانی که فاقد پاسپورت و ویزا هستند، اجازه سفر به آن کشور را نمی‌دهند.

عطالله خوگیانی، سخنگوی والی ننگرهار،گفته است در نتیجه تلاش‌های پولیس مرزی نظامیان پاکستانی به تعداد محدود افراد فاقد ویزا که برای مداوا به پاکستان می‌رفتند، اجازه ورود داده‌اند.

روزانه حدود هزار نفر از مرز تورخم بدون ویزا و پاسپورت به پاکستان سفر می‌کردند.

پاکستان هدف از این اقدام خود را جلوگیری از ورود شورشیان به این کشور گفته است.

مقام‌های پاکستانی می‌گویند نه تنها در تورخم این مقرارت اجرا خواهد شد بلکه در تمام نقاط مرزی با کشور های همسایه هم مرز با این کشور این مقررات اجرا خواهد شد.

در حدود یک میلیون مهاجر افغانستان در پاکستان زندگی می‌کنند که این اقدام پاکستان روی زندگی آنها اثر خواهد گذاشت.

مطالب مرتبط