جنبش دادخواهی: برای جلوگیری از کشتار غیر نظامیان اقدام کنید

گروهی از فعالان مدنی و نمایندگان نهادهای مدنی و پارلمان افغانستان٬ در واکنش به کشتار غیر نظامیان در شمال کشور٬ اعلام کرده اند که در قالب جنبش دادخواهی خواستار توجه جدی حکومت به تامین امنیت شهروندان شده اند.

در کنفرانس خبری که این جنبش امروز چهارشنبه در کابل برگزار کرد اعضای جنبش اعلام کردند که تا برآورده شدن خواسته های شان دست به اعتراض مدنی شان می زنند.

13321693_10211114200555280_7339921226296706906_n

در اولین اعلامیه این جنبش آمده است: دولت به عنوان مسئول اصلی تامین امنیت جان و مال شهروندان، نه تنها هیچگونه اقدام پیشگرانه و یا عملی برای پایان دادن به این جنایت انجام نداده است، در عوض سیاست صلح یک طرفه را با تروریستان پیشگرفته که این سیاست غلط و ناکارا از یک سو سبب تضعیف روحیه ی جمعی و از سوی فرصت را به تروریستان و لابی هایش فراهم کرد تا بیشتر به جنایات خود ادامه دهند.

در این اعلامیه آمده است: حكومت مکلف و مسوول است تا هرچه عاجل اقدامات جدی با راهکار های مختلف نظامی و سیاسی را برای رهايي گروگان شده ها از نزد دزدان و تروريستان طالبي اتخاذ نمايد تا از كشتار بيشتر گروگانان جلوگيري صورت گيرد.

همچنان گفته شده است که دولت باید برای مسافرت شهروندان به کلان شهرهای کشور برنامه های جدی را روی دست بگیرد.

در بخشی از این اطلاعیه آمده است: حكومت مرکزی به مردم و خانواده های قربانیان رخداد خونین اخیر پاسخگو بوده و با تحقیقات موشگافانه به ریشه های پهن و عرایض اين رويداد وحشيانه رسیده گی و مسؤولان سهل انگار و بي كفايت را به پنجه قانون بسپارد.

همچنان جنبش دادخواهی از حکومت خواسته تا به سياست پروژه اي و بی انتهای مصالحه گرایی خویش تجديد نظر نموده، در عوض توجه جدی در سركوب اين دهشت افگنان و شورشیان را روي دست بگيرد.

فعالان مدنی و اعضای جنبش دادخواهی برای حادثه شمال کشور٬ از نهادهای خارجی و سازمان های جهانی خواسته تا در زمینه تعزیرات سخت بر حامیان سازمان های تروریستی اقدامات جدی کنند.

روز گذشته طالبان مسلح ده ها شهروند کشور را از مسیر قندز- تخار ربوده و شماری را نیز به قتل رساندند.

مطالب مرتبط