ریاست جمهوری: از مخالفانی که دست از جنگ مسلحانه بردارند استقبال می کنیم

ریاست جمهوری در واکنش به اظهارت ملا رسول از رهبران طالبان که گفته بود علاقه مند صلح با دولت است گفته از مخالفانی که دست از جنگ مسلحانه بردارند استقبال می کند.

150406091423_afghanistan_presidential_palace_640x360_arg_nocredit

دواخان مینه‌پال یکی از معاونان سخنگوی ریاست جمهوری گفته است:« هر کسی که دست از خشونت بر می‌دارد، به ویران کردن افغانستان خاتمه می دهد برای ما مهم است و ما استقبال می‌کنیم اگر یک فرد یا گروه باشد اما گروه ملا رسول یک گروه بزرگ اند».

این درحالی است که ملا عبدالمنان نیازی معاون شاخه‌ی گروه طالبان به رهبری ملا رسول در نشستی با شماری از طالبان گفته بود؛ درصورتی‌که شریعت اسلامی برقرار شود و نیروهای خارجی از کشور خارج گردند؛ طالبان حاضرند که با دولت افغانستان صلح کنند.

او همچنان در مورد رهبر جدید طالبان ملا هبت الله گفته است که رهبر جدید طالبان از سوی بیگانگان انتخاب شده و به دستور او افراد طالبان  به قتل رسیده اند.

بعد اعلام مرگ ملاعمر رهبر سابق طالبان میان فرماندهان طالبان اختلاف به وجود آمد. شورای رهبری طالبان در کویته ملا منصور را به عنوان رهبر شان انتخاب کردند و اما ملا رسول و ملاعبدالمنان با شماری فرماندهان دیگر طالبان از آنها جدا شدند و رهبری ملا منصور را نپذیرفتند.

مقام‌های این شاخه‌ی طالبان پیش از این گفته بودند که ملا منصور وابستگی به سازمان استخبارات پاکستان دارد و او در مرگ ملا عمر رهبرپشین شان نیز دست دارند.

 ملامنصور ده‌روز پیش هنگام برگشت از ایران در بلوچستان پاکستان در حمله هوایی هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی کشته شد.

مطالب مرتبط