طالبان به رهبری ملا رسول خواهان صلح با دولت افغانستان می‌باشند

گروه انشعابی طالبان که به رهبری  آن را ملا محمد رسول به عهده دارد اعلام کرده است که  خواهان گفتگوی صلح با دولت افغانستان است.

f125666468424babaa96c2287055e6e9

عبدالمنان نیازی معاون ملا محمد رسول، رهبر گروه انشعابی طالبان با انتقاد از ملا هبت‌الله جدید طالبان گفته است که حاضر است با دولت افغانستان وارد مذاکرات صلح شود.

ملا منان نیازی گفته است ملا هبت الله دست نشانده پاکستان می‌باشد و آنها نمی‌خواهند در راس آنها یک جاسوس پاکستانی قرار  بگیرد از این رو خواهان صلح با حکومت افغانستان است.

او همچنان گفته ملا هبت الله را کسانی به ریاست رسانده‌اند که پیش از این ملا منصور را گماشته بودند و این یک سیاست و دسیسه علیه طالبان می‌باشد.

او می‌گوید افرادی که کشته شده اند به دستور همان اشخاصی به قتل رسیده اند که اکنون دعوای ریاست را دارند و دست آنها به خون ما رنگین بوده است.

معاون گروه انشعابی طالبان اظهار داشته است اگر نیروهای خارجی از افغانستان  خارج شوند طالبان حاضرند با دولت صلح کنند.

بعد از مرگ ملا عمر، ملا منصور به حیث رهبر این گروه انتخاب شد اما عده‌یی از فرمانده‌هان طالبان با رهبری او مخالفت کردند و مدعی شدند که ملا منصور دست نشانده پاکستان است و در مرگ ملا عمر رهبر شان دست دارد.

فرمانده‌هان طالبان بعد از مرگ ملا عمر به دو دسته تقسیم شدند. یک گروه تحت رهبری ملا منصور قرار گرفتند دسته دیگری به رهبری ملا رسول.

بعد از گذشته ده‌ماه از ریاست ملا منصور و کشته شدن وی در حمله هواپیمایی بی سرنشین  آمریکایی، ملا هبت الله به رهبری طالبان قرار گرفتند و اینک بازم هم شاخه طالبان به ملارسول مخالفت خود را با او اعلام کرده  است.

مطالب مرتبط