حکومت افغانستان: ترویزم خوب و بد ندارد؛ ادعای وزیر دفاع پاکستان واقعیت ندارد

حکومت افغانستان ادعای اخیر وزیر دفاع پاکستان را که گفته بود؛ «طالبان پاکستان در افغانستان در یک مکان امن زندگی می‌نمایند و  به کمک هند علیه پاکستان عمل می‌کنند» را به شدت رد کرده و گفته است افغانستان خود در حال جنگ با ترویزم است.

66F294F6-F86B-4FBE-8479-D052BE9ACCDE_cx0_cy10_cw0_w987_r1_s_r1

خواجه آصف وزیر دفاع پاکستان گفته بود : « قدرت‌های بین‌المللی مایل نیستند که عملیاتی را در مناطق افغانستان جاییکه در آن تحریک طالبان پاکستان به شمول رهبر این گروه ملا فضل الله به کمک هند، برای بی‌ثبات سازی پاکستان دسیسه‌هایی را طرح می‌کنند، انجام دهند».

در پاسخ به این اظهارات وزیر دفاع پاکستان دواخان مینه‌پال معاون سخنگوی رییس جمهور گفته است « افغانستان اکنون در حال مبارزه با تروریزم است و تروریزم خوب و بد ندارد، افغانستان به هیچ دلیلی از تروریستان حمایت نمی‌کند و عملا با تروریستان‌ها اعلام جنگ کرده‌ایم».

همچنان وزیردفاع پاکستان نسبت به حمله هواپیمای بی‌سرنشین امریکایی که در آن ملا منصور رهبر طالبان افغانستان در ایالت بلوچستان آن  درحالی که پاسپورت پاکستانی داشته؛ گفته است « این حمله سیاست خارجی کشور را بدنام نکرده است و بلکه پیامده آن این است که روند صلح را در افغانستان متاثر می‌سازد».

پیش از این نیز مقام‌های پاکستان ادعا کرده بود که ملا فضل الله از رهبران طالبان پاکستان در افغانستان زندگی می‌نمایند.

اما تاکنون دولت افغانستان این ادعای پاکستان را رد کرده و  و گفته هیچ‌گونه ثبوتی در مورد ادعای پاکستان وجود ندارد در حالی که کشته شدن دو رهبر طالبان در قلمرو آن کشور و فعالیت شورای رهبری طالبان در کویته و فعالیت مدارس تربیه افراط گرایی آنها در آن کشور، موارد روشن از ثبوت حمایت پاکستان از طالبان می‌باشند.

مطالب مرتبط