خانواده‌های 13 سرباز ربوده شده توسط طالبان، در کابل اعتراض کردند

خانواده‌های 13 سرباز ربوده شده که در سال گذشته توسط طالبان در  ولایت فاریاب اسیر شده بودند دیروز درکابل دست به تحصن زدند.

160224101042_afghan_family_soldier_protest__640x360_bbc_nocredit

این خانواده‌ها  در جاده وزارت امورخارجه  گرد هم آمدند و از حکومت خواستند که در قسمت رهایی پسران شان از چنگ طالبان اقدام کند.

معترضان با پلاکاردهای که روی آن نوشته شده  «خواست ماه از حکومت آزادی 13 عزیز ماست»  از مسوولان می‌خواهند که در خصوص رهایی غزیزان شان اقدام کنند. آنها می‌گویند تا رها نشدن عزیزان شان  به تحصن شان ادامه می‌دهند.

فرزندان این  خانواده‌ها که شامل اردوی ملی بودند در ماه قوس سال گذشته پس از نشست اضطراری چرخال‌بال شان در ولایت فاریاب، توسط طالبان اسیر شدند.

خانواده‌های این سربازان اسیر پیش از این نیز در کابل اعتراض کردند و گفته بودند که طالبان گفته اند درصورتی عزیزان آنها را رها می‌کنند که در بدل آنها اسیران طالبان آزاد شوند.

وزار دفاع ملی وعده داده بود که تلاش می‌کند که سربازان اسیر آزاد شوند. اما با گذشت ماه‌ها از آن وعده تاکنون سربازان یاد شده در اسارت طالبان به سر می برند.

پیش از این خانواده‌های سربازان دربند گفته بودند که عزیزان شان مورد شکنجه و برخورد  نادرست طالبان قرار دارند و خطر مرگ آنها وجود دارد.

مطالب مرتبط