کشف قبر فیلسوف نامدار یونان ارسطو

ظاهرا یک باستان‌شناس یونانی موفق به کشفی غوغابرانگیز شده است. او ادعا می‌کند که گور ارسطو، فیلسوف نامدار یونان باستان را در استاگیرا واقع در شمال یونان پیدا کرده است.s25NGBxA

به گزارش افق به نقل از دویچه وله المان٬یک باستان‌شناس یونانی به نام کوستاس سیسمانیدس در حاشیه‌ی کنگره‌ای جهانی تحت عنوان “۲۴۰۰ سال ارسطو” که در حال حاضر در سالونیکی یونان جریان دارد، اعلام کرد که گور ارسطو را کشف کرده است.

اگر این ادعا درست باشد، هنگامه‌ای به پا خواهد شد. سیسمانیدس گفته که این گور در استاگیرا در زادگاه ارسطو واقع شده است. ارسطو، یکی از تاثیرگذارترین فیلسوفان تاریخ، شاگرد افلاطون و آموزگار اسکندر بزرگ بود که در سال ۳۸۴ پیش از میلاد زاده شد و در سال ۳۲۲ پیش از میلاد چشم از جهان فروبست.

فرستنده‌ی تلویزیونی ERT از قول این باستان‌شناس نقل می‌کند که: «قراین نیرومندی موید آن است که ما این گور را یافته‌ایم».

از قرار معلوم این گور در بنایی به شکل نعل در حفاری‌های استاگیرا واقع در شمال یونان کشف شده است. استاگیرا در بخش شرقی شبه‌جزیره‌ی خالکیدیکی قرار دارد.

به گفته‌ی این باستان‌شناس، اهالی استاگیرا خاکستر ارسطو را از خالکیس محل مرگ او، به زادگاهش بازگردانده‌اند.
سیسمانیدس از سال ۱۹۹۶ مدیر حفاری‌های باستان‌‌شناسی در استاگیرا است. اما برخی رسانه‌ها بعید می‌دانند که گور ارسطو واقعا در آنجا باشد. هنوز مدرکی در این زمینه ارائه نشده است.

این موضوع نیز عجیب است که این باستان‌شناس برای اعلام این خبر داغ منتظر کنگره‌ی جهانی ارسطو مانده و آن را زودتر اعلام نکرده است.

هنوز پژوهشگران دیگر در این زمینه اظهارنظر نکرده‌اند.

مطالب مرتبط