سه‌ هزار خانواده در هوت‌خیل کابل در مدت پنج سال مصرف برق شان را نپرداخته‌اند

در حدود سه هزار خانواده در منطقه هوت خیل در شرق شهر کابل مدت پنج سال است که مصرف برق منازل شان را نپرداخته اند.

در حدود سه هزار خانواده در منطقه هوت خیل در شرق شهر کابل مدت پنج سال است که مصرف برق منازل شان را نپرداخته اند.
در حدود سه هزار خانواده در منطقه هوت خیل در شرق شهر کابل مدت پنج سال است که مصرف برق منازل شان را نپرداخته اند.

نه نقل از گزارش خبرگزاری پژواک در حدود سه هزار خانواده در این نقطه شهرکابل مصرف برق شان را  نپرداخته و در گزارش مشکلاتی در توزیع بل مصرف برق، استفاده غیرقانونی و برخورد خشونت آمیز مردم محل با کارمندان شرکت برشنا از عوامل عدم جمع آوری هزینه برق از این منطقه گفته شده است.

در گزارش، مصاحبه هایی که از افراد محل صورت گرفته است آنها گفته اند که به علتی مصرف برق شان را نپرداخته اند که مصرف برق آنها محاسبه نشده و بل‌های اشتباه از سوی شرکت برشنا برای آنها داشته شده است و در بعضی موارد بل‌های برق پس از پنج سال برای آنها توزیع شده که پرداخت یکباره هزینه برق  برای مردم مشکل شده است.

همچنان مردم محل گفته اند بخاطری که کنتور برق از طرف شرکت برای آنها ساخته نشده آنها مجبور شده اند که به طور غیرقانونی با وصل سیم‌ها به لین برق، برق منازل شان را تامین کنند  و در مواردی بعضی از کارمندان شرکت برشنا با گرفتن مقدار پول مهارت‌ آن را برای آنها نشان داده اند.

اما مسوولان شرکت برشنا در این گزارش ضمن تایید مشکلات در توزیع بل برق به ساکنان این منطقه گفته اند در منطقه هوت خیل بخاطری که افراد او باش بیشتر می‌باشند و هنگامی که ماموران برق بل‌ها را تحویل می‌دهند  و کنتور نصب کرده اند در محل لت و کوب شده اند. این مشکل باعث شده است که کارمندان برق نتوانند هزینه برق را جمع آوری نمایند.

وحیدالله توحیدی سخنگوی شرکت برشنا گفته است« در منطقه هوت‌خیل مشکلاتی در زمینه جریان برق وجود دارد و هرگاهی که کارمندان شرکت برشنا در ساحه برای عرضه خدمات می‌روند با ضرب و شتم رو برو می‌شوند و تحویل برگه صرفیه برق به شکل درست انجام نمی‌شود».

 سخنگوی شرکت برشنا در پاسخ به انتقاد باشندگان هوت خیل که گفته اند مصرف برق آنها از سوی شرکت برشنا ارزیابی نمی‌شود گفته است« در ساحه هوت‌خيل مشکلاتی از بابت جریان برق وجود داشت و هر گاهی که کارمندان این شرکت در ساحه برای عرضه خدمات می‌رفتند، با ضرب و شتم روبرو می‌شدند و تحویلی صرفیه برق هم به شکل درست نبوده است».

فساد، سو استفاده، و کاربرد زور نارسایی‌هایی زیادی در تمام امور زندگی اجتماعی مردم افغانستان به وجود آورده است. نه تنها مشکل جمع آوری هزینه برق در منطقه هوت‌خیل باعث حیف و میل میلیون‌ها افغانی از بودجه ملی شده است بلکه شماری از شخصیت‌های سیاسی ، وزارت خانه‌ها و رهبران سیاسی نیز مصرف برق شان را نمی‌پردازند.

مطالب مرتبط