آزاد سازی 19 منطقه در فلوجه و کشته شدن معاون والی داعش

در سه روز گذشته عملیات نیروهای امنیتی عراق برای آزاد سازی شهر فلوجه از وجود تروریست‌های داعش منجر به واپس‌گرفتن 19 منطقه اشغال شده و کشته شدن معاون والی گروه داعش شده است.

6a67d344-34b3-40be-aff3-a900bc07a407

به گزارش «واع»، ستاد تبلیغاتی وابسته به وزارت دفاع عراق، اعلام کرده است که در تاریخ (28 می ) جنگنده‌های بیل (سوخوی روسیه) و ارتش عراق بربنیاد اطلاعات استخباراتی دریافتند که گروه داعش در رستورانی در مرکز شهر فلوجه نشستی را برگزار کرده است. پس از دریافت این خبر ارتش عراق حمله هوایی را بالای آنها انجام داده که باعث به هلاکت رسیدن ده‌ها عضو داعش و از جمله معاون والی این گروه شده است.

در همین حال وزارت دفاع عراق اعلام کرده است که در طی سه روز عملیات برای پس گرفتن مناطق اشغال شده از سوی گروه داعش، ارتش عراق موفق به واپس گیری 19 منطقه در اطراف فلوجه نیز شده است.

وزارت دفاع عراق می‌گوید این عملیات به همکاری ارتش عراق، نیروهای مبارزه با تروریسم ،پلیس فدرال، نیروهای مردمی صورت گرفته است.

عملیات آزادسازی فلوجه از دوشنبه گذشته با مشارکت 22 هزار تن از نیروهای مشترک آغاز شده و این شهر یکی از مهم‌ترین پایگاه‌های داعش در عراق محسوب می‌شود.

مطالب مرتبط