سران هفت کشور صنعتی جهان در جاپان بر اجرایی شدن توافقنامه مینسک تاکید کردند

سران ۷ کشور صنعتی دنیا امروز چمعه ۷ جوزا ۱۳۹۵در جاپان علیه روسیه و تهدیدهای بیشتر بر سر موضوع اوکراین یکی از بندهای بیانیه نشست انها  بود.

سران هفت کشور صنعتی جهان در جاپان بر اجرایی شدن توافقنامه مینسک تاکید کردند
سران هفت کشور صنعتی جهان در جاپان بر اجرایی شدن توافقنامه مینسک تاکید کردند

به گزارش افق به نقل از روسیه امروز٬سران کشورهای آمریکا، فرانسه، آلمان، ‌جاپان، انگلیس، کانادا و ایتالیا  بر تحریم ها علیه روسیه تا زمان اجرای کامل توافقنامه مینسک برای حل درگیری ها در شرق اوکراین تاکید کردند.
در بیانیه سران جی هفت آمده است، «تحریم های ضد روسی زمانی لغو می شود که مسکو به تعهدهای خود در توافقنامه مینسک عمل کند.
بنا به این گزارش، سران جی هفت همچنین تهدید کرده اند که در صورت ضرورت و اگر اقدام های روسیه ایجاب کند، تحریم های بیشتری علیه این کشور برقرار خواهد شد.
در نشست جاپان همچنین ضمن لازم خواندن باز بودن مسیر گفت وگو ها با روسیه برای حل بحران اکراین، بر خواسته برگزاری انتخابات محلی در منطقه دونباس این کشور و تلاش ها برای برقراری کامل آتش بس تاکید شده است.
آمریکا، انگلیس، کانادا، فرانسه، آلمان، ایتالیا و جاپان کشورهای عضو جی 7 حدود ۵۰ درصد اقتصاد جهان را در اختیار دارند.
با ملحق شدن مسکو در سال ۱۹۹۸ نام این گروه «جی هشت» شد ولی پس از الحاق شبه جزیره کریمه به روسیه از سال ۲۰۱۴ و پایان دادن به عضویت این کشور، این گروه دو باره جی هفت نام گرفت که هر ساله نشست برگزار می کند.

اروپا و آمریکا تاکنون هیچ نشانه ای از تصمیم به لغو یا سبک سازی تحریم ها علیه روسیه نشان نداده اند در حالیکه این کشور بارها بر زیانبار بودن این اقدام ها در روابط مسکو و غرب تاکید کرده است.

مطالب مرتبط