نمایشگاه عکس بامیان من در قلب قزاقستان به نمایش گذاشته شد

نمایشگاه عکس زیر عنوان بامیان من؛ امروز سه شنبه ۴ جوزا در بزرگترین اکادمی هنر و سیما اسیای میانه در شهر الماتی جمهوری قزاقستان  بررگزار شد.13281940_1288577324503337_549522575_n

به گزارش افق ٬این نمایشگاه با عنوان (بامیان من) در شهر الماتی قزاقستان با حضور مسئولان جنرال قونسلی افغانستان مقیم الماتی، مسئولین اکادمی ملی هنر و سینما- ژورگینوف جمهوری قزاقستان، تعدادی کثیری از دانشجویان و شهروندان برگزار گردید.

 اصیلا احسان سکرتر اول جنرال قونسلی جمهوری اسلامی افغانستان مقیم آلماتی حین افتتاح این نمایشگاه ضمن تشکری از برگزارکنندگان  این نمایشگاه تقدیر و تشکر کرد و افزود : معرفی فرهنگ، داشته های فرهنگی و زیبایی های طبیعی افغانستان به شهروندان دیگر کشورها کمک میکند تا آنان دید بغیر از جنگ و تروریزم را در مورد کشورما پیدا کنند.

اقای احسان  افزود٬بامیان یکی از شهرهای تاریخی و متمدن کشورافغانستان است که میتوان از داشته های فرهنگی و تاریخی آن برای رسیدن به این هدف استفاده نیک نمود.

بسم الله تابان دانشجوی سال اخر ماستری در الماتی قزاقستان به افق می گوید٬در این نمایشگاه ۲۵ قطعه عکس بانو زهرا خدادادی؛ عکاس جوان کشور از زیبایی های طبیعی ولایت بامیان، زندگی و فرهنگ مردمان این ولایت به معرض دید علاقمندان برای دو روز قرار گرفته است.

بانو خدادادی هنگام افتتاح  در سخنرانی خود ضمن تشکری از همه کسانی که در برگزاری این نمایشگاه همکاری کرده اند گفت: هدف اساسی ان از برگزاری این نمایشگاه  معرفی به جهان است که  تنها جنگ در افغانستان نیست٬ در افغانستان زندگی هست.13296202_1288577327836670_322881296_n

وی افزود٬ در این تصاویر از زندگی روزمره ی زنان افغانستان در کنار مردانشان ، از لبخند ها، از کار در مزارع و سایر امور زندگی با زبان تصویر سخن گفته شده است.

این عکاس جوان کشور تا کنون چندین نمایشگاه عکس روز ٬ با موضوعات زیبایی های طبیعی، فرهنگی و تاریخی کشور در داخل کشور برگزار نموده بود و این دومین نمایشگاه عکس وی در خارج از مرزهای افغانستان می باشد.

نظرمحمدی دانشجو مقطع ماستری اکادمی ملی هنر و سینما جمهوری قزاقستان هماهنگ کننده این برنامه هدف از برگزاری این نمایشگاه را معرفی بهتر کشور، نزدیکی مردمان دو کشور و به نمایش گذاشتن شباهت های فرهنگی و تاریخی میان مردمان دو سر زمین عنوان می نماید.

اقای محمدی می افزاید: ارزومندم تا با برگزاری چنین نمایشگاه ها بتوانیم در راستای تحکیم روابط میان دو کشور بخصوص مردمان دو کشور گامهای مثمر را برداریم.  بنا بر گفته برگزارکننده گان این نمایشگاه قرار بود تا تعدادی از تصاویر بانو ویگاه مقربی بانو هنرمند دیگر کشور نیز به نمایش گذاشته شود اما بدلیل مشکلات شخصی ایشان نتوانست در این نمایشگاه حضور پیدا کند.

زهرا خدادادی لیسانس گرافیگ از دانشگاه کابل دارد و اکنون در داخل کشور ضمن مصروفیت رسمی در یک اداره، به هنر عکاسی نیز می پردازد.

همچنان در این نمایشگاه فلم مستند از چهار فصل بامیان که توسط روزنه پرودکشن تولید شده است به نمایش گذاشته شد.

این نمایشگاه مورد استقبال پر شور بازدیدکنندگان قرارگرفت.

این در حالیست که طی دوسال گذشته چندین برنامه فرهنگی و هنری و همچنان کنفرانس ها بمنظور معرفی بهتر افغانستان و تحکیم روابط میان دولت و مردمان دو کشور از جانب دانشجویان افغانستانی مقیم جمهوری قزاقستان برگزار گردیده است.

خاطر نشان باید کرد  این نمایشگاه  با هزینه شخصی زهرا خدادادی برگزار گردیده است.

مطالب مرتبط

یک نظر

  1. کمیسیون بررسی توتاپ هرتصمیم گرفته باشد مهیم نیست، مهیم این است که عبور این پروژه ازسالنگ تبعیض آشکار بود وبر مردم افغانستان و تمام آگاهان سیاسی این قضیه معلوم است.
    تا این روال در کشور وجود داشته باشد نباید انتظار پیشرفت را در افغانستان انتظار کشید.