وزارت خارجه پاکستان سفیر امریکا در آن کشور را احضار کرد

وزارت خارجه پاکستان در پیوند به حمله هوایی نیروهای امریکا که در آن ملا اختر محمد رهبر طالبان کشته شد، سفیر امریکا در آن کشور را احضار کرد.

92257B41-AD40-4F01-AA5A-31B8C8798042_w610_r1_s

وزارت خارجه پاکستان با انتشار اعلامیه‌ی گفته است که سید طارق فاطمی مشاور نخست وزیر پاکستان به جییف دیویس سفیر آمریکا  گفته است که حمله هوایی نیروهای امریکایی در قلمرو این کشور نقض حاکمیت پاکستان است.

او همچنان بیان داشته که این حمله نیروهای امریکایی تلاش‌های گروه چهارجانبه را برای زمینه سازی گفتگوهای صلح متاثر می‌سازد.

این درحالی است که وزارت دفاع امریکا به روز دو شنبه که خبر حمله هواپیمای بدون سرنشین امریکایی را به موتر ملا منصور داده بود و در ضمن آن یاد آورد کرده بود که پیش از حمله، این موضوع به رهبران افغانستان و پاکستان شریک شده است.

وزارت دفاع امریکا در همان روز گفته بود که ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان شاید کشته شده باشد.

پس از چند ساعت نهادهای امنیتی افغانستان نیز کشته شدن رهبر طالبان را تایید کردند.

دیروز به طور رسمی بارک او باما رییس جمهور امریکا کشته شدن ملا منصور را تایید کرد و گفت که او همراه با راننده‌اش در این حمله کشته شده‌اند.

تاکنون مقام‌های پاکستان خبر کشته شدن رهبر طالبان را تایید نکرده است.

این درحالی است که دیروز مجلس نمایندگان افغانستان گفت که کشته شدن رهبر طالبان در قلمرو پاکستان ثبوت مداخله آن کشور در امور افغانستان است و از سازمان ملل خواست که به پاکستان هشدار دهد که در امور افغانستان مداخله نکند.

بعضی از مقام‌های طالبان نیز کشته شدن ملا منصور را تایید کرده اند.

پاسپورتی که از ملا منصور به جا مانده نشان داده که او با نام مستعار  و با تصویر خودش پاسپورت پاکستانی داشته و پیش از حمله به ایران مسافرت کرده است.

 

مطالب مرتبط