مجلس نمایندگان: کشته شدن ملا منصور در پاکستان نشان دهنده حمایت این کشور از طالبان است

کشته شدن رهبر طالبان در قلمرور پاکستان از موضوعات داغ نشست عمومی امروز مجلس نمایندگان  بود، نمایندگان این حادثه را ثبوت مداخله پاکستان در امور افغانستان یاد کردند و گفتند باید سازمان ملل بر پاکستان فشار بیاورد تا از مداخله در امور افغانستان پرهیز کند.

160409084310_160306114305_afghanistan_parliament_640x360_arg_nocreditعبدالرووف ابراهیمی رییس مجلس نمایندگان، ضمن محکوم کردن مداخله پاکستان در امور افغانستان گفت « کشته شدن رهبر طالبان در پاکستان نشان دهنده آن است که این کشور در امور افغانستان صادق نبوده و تنها راه حل آوردن صلح در افغانستان این‌است که سازمان ملل متحد بالای حکومت پاکستان فشار بیاورد».

درهمین حال اعضای دیگر مجلس نمایندگان نیز در واکنش به کشته شدن رهبر طالبان در پاکستان گفتند کشته ملا منصور و حضور گروه‌های تروریستی درخاک این کشور نشان می‌دهند که این کشور در ناامنی افغانستان سهم فعال داشته و هیچ گاهی در آوردن صلح افغانستان کاری را از پیش نبرده است.

منورشاه بهادری عضو مجلس نمایندگان گفت «سازمان ملل متحد باید به پاکستان فشار بی‌آورد تا از مداخلات در امور افغانستان دست بردارد».

خداداد عرفانی و عبیدالله بارکزی اعضای دیگر مجلس نیز پاکستان را عامل تمام بدبختی‌های افغانستان دانستند و گفتند طالبان تحت دستور آی اس آی کار می‌کند و ما از سازمان ملل متحد و شورای امنیت می‌خواهیم تا با فشار آوردن به پاکستان جلو مداخله این کشور را در امور افغانستان بگیرد.

مطالب مرتبط