نخست وزیر عراق دستور عملیات گسترده را برای پس‌گیری فلوجه صادرکرد

حیدر عبادی نخست وزیر عراق، دستور آغاز یک عملیات گسترده نظامی برای آزادی و پس‌گیری شهر فلوجه را از تروریستان داعشی صادر کرده است.

13295191_999510683489891_1520086589_nنخست وزیر عراق در صفحه رسمی تویتر خود نوشته است زمان آن رسیده که داعش را از فلوجه بیرون کنیم و این شهر را دوباره پس بگیریم.

به دستور حیدر عبادی 20 هزار نیروی عراقی جمع شده و قرار است 15 هزار نیروی دیگر نیز به این نیروها اضافه شود.

مقام‌های امنیتی عراق از باشندگان شهر فلوجه خواسته است تا این شهر را تخلیه کنند و کسانیکه قادر به رفتن از این شهر نیستند با بر افراشتن پرچم سفید موقعیت خود را اعلام نمایند.

عملیات آزاد سازی فلوجه با حضور نیروهای ارتش، عشایر اهل سنت و نیروهای الحشد الشعبی انجام می‌گیرد.

ارتش عراق نام این عملیات گسترده را شکست تروریزم گذاشته و گفته است این عملیات به یاد تمام شهدای عراق که در مقابله با داعش کشته شده اند انجام خواهد شد.

در آزاد سازی فلوجه، نیروی هوایی و توپخانه‌ای عراق به همراهی نیروی هوایی ایتلاف بین‌المللی ضد تروریسم  این عملیات را مشترک انجام خواهند داد.

ارتش عراق تمام راه‌های فرار افراد داعش را از این شهر مسدود کرده است.

شهر فلوجه در حدود ۶۰ کیلومتری غرب بغداد موقعیت دارد و اولین شهر عراق بود که در زمستان سال ۲۰۱۴ به اشغال تروریستان داعشی در آمد و یکی از دو پایگاه باقی‌مانده این گروه در عراق است.

ارتش عراق تا اکنون به کمک نیروهای آمریکایی توانسته است گروه تروریستی داعش را در مناطق مختلف این کشور به عقب نشینی وادار نمایند.

اگر ارتش عراق موفق به پس‌گیری شهر فلوجه شود تنها موصل تحت کنترول گروه داعش در عراق باقی می‌ماند.

مطالب مرتبط