مرکز صحی تداوی بیماری‌های ملاریا و لشمانیا در غرب کابل افتتاح شد

وزارت صحت عامه خبرداده است که یک مرکز صحی تداوی بیماری‌های ملاریا و لشمانیا در شهرک اتفاق واقع در غرب شهرکابل کشایش یافته و شروع به فعالیت نموده است.

13267835_1157366824308034_8389022346001989682_nدر خبرنامه وزارت صحت عامه گفته شده است که این مرکز صحی با تجهیزات و امکانات لازم ساخته شده  و بیماران در آن به طور رایگان تداوی می‌شوند.

وزارت صحت عامه در خبرنامه یاد آوری کرده است که این مرکز صحی با در نظرداشت واقعات بیماری‌های یاد شده  در این نقطه شهر و بنا به ضرورت مردم محل  ساخته  شده و شروع به فعالیت نموده است.

عامل بیماری‌های ملاریا و لشمانیا پشه‌های اند که به نام‌های این دو بیماری معروف می‌باشند. این دو پشه بیشتر در جاهایی که آب‌های  گندیده وجود داشته باشند زیست می‌نمایند  و هرگاه این دو پشه کسی را بگزدند  مصاب به این دو بیماری می‌شود.

دوکتور محمد سمیع نهضت مسوول برنامه ملی کنترول بیمارهای ملاریا و لشمانیا در وزارت صحت عامه که در گشایش این مرکز صحی شرکت کرده بود گفته است« افتتاح این مرکز صحی یک گام مثبت در توسعه عرضه خدمات صحی برای باشندگان غرب کابل می‌باشد».

او همچنان در این مراسم یاد آوری کرده است که وزارت صحت عامه با درنظر داشت نیازهای مردم  خدمات صحی متوازن را برای همه مناطق کشور انجام می‌دهد.

مطالب مرتبط