وزارت صحت عامه از روز جهانی نرس تجلیل نمود

وزارت صحت عامه دیروز از روز جهانی نرس با شعار« نرس‌ها نیرویی برای تغییر، بهبود و انعطاف پذیری نظام صحی» تجلیل نمود.

13240028_1156822787695771_4686880820148315802_nداکتر ناجیه طارق، معیین وزارت صحت عامه گفت این وزارت تلاش دارد تا برای بهبود آموزش نرسنگ و ارایه خدمات بهتر صحی از سوی نرس‌ها برنامه‌های آموزشی را روی دست دارد و رسیدگی به این امر یکی از اولویت‌های کاری این وزارت می‌باشد.

در همین حال رابین مارتز، رییس تیم نجات کودکان و صحت باروری در اداره انکشاف بین‌المللی امریکا که در این مراسم شرکت کرده بود گفت « اداره انکشاف بین‌المللی امریکا به بهبود خدمات نرسنگ در افغانستان متعهد می‌باشد، نرس‌ها مانند ستون فقرات برای نظام صحی افغانستان هستند و نقش حیاتی را در حصول اطمینان از قابلیت نظام صحی این  ایفا می‌نمایند».

وی افزود نرس‌ها با نقش مهم و حیاتی شان در خط مقدم هستند که به مردم افغانستان مخصوصاً آنانیکه در مناطق دور دست زندگی می‌کنند، خدمات صحی اولیه را ارایه می‌نمایند.

پروژه حمایت ادارۀ انکشاف بین‌المللی امریکا وعده داده است که برای آموزش نرس‌های افغانستان برنامه‌های آموزشی با کیفیت را برگزاری می‌نماید و در تشکیل یک شورای تنظیم فعالیت قابله‌ها و نرس‌ها کمک خواهد کرد.

در این محفل به تعداد 350 تن از وزارت صحت عامه، وزارت امور زنان، وزارت کار، امور اجتماعی، شهدا و معلولین، پوهنحی نرسنگ پوهنتون طبی کابل، انستیتوت طبی فرانسه برای اطفال، برنامه‌های دانشگاه آغا خان برای افغانستان، انستیتوت علوم صحی غضنفر، نرس‌های محلی از ولایت‌های متعدد، انجمن‌های مسلکی، تمویل کنندگان سازمان‌های غیردولتی محلی و بین‌المللی، نهادهای سازمان ملل متحد و پروژه حمایت اداره انکشاف بین‌المللی امریکا حضور داشتند.

مطالب مرتبط