امنیت ملی افغانستان مرگ ملا اختر منصور را تایید کرده است

مقام های امنیتی افغانستان اعلام  کرده اند که ملا اختر محمد منصور رهبر گروه طالبان روز گذشته در سرک عمومی منطقه دالبندین ایالت بلوچستان هدف قرار گرفته و کشته شده است.

ملا اختر منور رهبر گروه طالبان
مقام های امنیتی افغانستان اعلام کرده اند که ملا اختر محمد منصور رهبر گروه طالبان روز گذشته در سرک عمومی منطقه دالبندین ایالت بلوچستان هدف قرار گرفته و کشته شده است.

ریاست امنیت ملی با نشر خبرنامه ای گفته است که این رویداد حوالی ساعت ۳:۴۵ عصر دیروز به وقت محلی به وقوع پیوسته است.

شب گذشته رسانه های پاکستانی به شکل گسترده ای مرگ ملا اختر محمد منصور رهبر گروه طالبان را اعلام کرده و امریکا نیز گفته بود که احتمالا رهبر طالبان کشته شده است.

به گفته مقام های امریکایی طیاره های بدون سرنشین امریکایی موتر حامل رهبر طالبان را هدف قرار داده است.

با این حال دولت افغانستان نیز اعلام کرده بود که حمله به ملا اختر منصور در یک عملیات طیارههای بدون سرنشین نیروهای ایالات متحده امریکا را تأیید میکند.
به گفته  ارگ ریاست جمهوری افغانستان٬ ملا اختر منصور به درخواست مکرر مردم و دولت جمهوری اسلامی افغانستان برای پایان بخشیدن به جنگ و ختم صلحآمیز خشونتها در کشور همواره پاسخ رد داده است.

در اعلامیه ارگ ریاست جمهوری آمده بود که ملا اختر منصور با پناه گرفتن در خاک بیگانه همچنان به تزویر، کتمان حقایق، کشتار مردم بیگناه، ترور، وحشت، قاچاق مواد مخدر و جلوگیری از پیشرفت و توسعه افغانستان دست میزد و در تداوم جنگ لجوجانه تأکید میکرد و افراد وابسته به وی نیز از هیچ قساوت علیه مردم شریف و مسلمان ما دریغ نمیکنند.

مطالب مرتبط