انفجار در در برابر ساختمان ولایت هرات؛ ۱ کشته و ۶ زخمی

حوالی ساعت ۱ و ۲۰ دقیقه پیش از چاشت امروز یکشنبه یک انفجار ناشی از بمب جاسازی شده در مقابل ساختمان ولایت هرات به وقوع پیوست.

مقام های ولایت هرات می گویند در این حادثه یک تن کشته و شش تن دیگر زخمی شده اند.

انفجار امروز در هراتاین انفجار ناشی از مواد انفجاری جاسازی شده در یک ریکشا (سه چرخ) بوده که مهاجم انتحاری می‌خواسته با آن وارد ساختمان ولایت شود اما پیش از رسیدن  انفجار کرده است.

مقام‌های امنیتی ولایت هرات این انفجار را تایید کرده و گفته اند که مواد گلوله های انفجاری در یک ریکشاه جاسازی شده بوده و از آن دو گلوله به ساختمان ولایت برخورد کرده و یک گلوله به یک سه چرخ غیرنظامیان برخورد کرده و باعث یک کشته و زخمی شدن شش تن گردیده است.

اما بعضی از باشندگان محل گزارش داده اند بیش از  هفت تن فرد ملکی زخمی شده اند که آنها به شفاخانه انتقال داده شده اند.

تاکنون مسوولیت این حادثه را کسی به عهده نگرفته است. اما بیشتری از حملات انفجاری و انتحاری در افغانستان توسط گروه طالبان انجام می‌شود.

این انفجار در حالی در ولایت هرات به وقوع پیوسته است که قرار است بند سلما که به کمک هندوستان ساخته شده است افتتاح شود و گفته می شود مقام‌هایی از کابل در هرات رفته اند که  در این مراسم شرکت کنند.

همچنان امروز وزارت دفاع امریکا خبرداد که در عملیات هوایی نیروهای امریکایی ملا اختر محمد منصور رهبر طالبان شاید کشته شده باشد.

حکومت افغانستان نیز تایید کرده که ملا اختر محمد منصور مورد هدف حملات هوایی نیروهای امریکایی قرار گرفته است و به احتمالی زیاد رهبر طالبان کشته شده است.

رسانه های پاکستانی نیز خبرداده که موتر حامل رهبری طالبان مورد حمله هوایی قرار گرفته است و دو جسد در یکی از بیمارستان انتقال داده شده و هنوز هویت کشته شدگان معلوم نشده است.

مطالب مرتبط