فیلم گرگ و میش ساخته کارگردان جوان افغان برنده جایزه کن شد

فیلم “گرگ و میش” ساخته شهربانو سادات، کارگردان جوان افغان برنده جایزه کن در یکی از بخش های جانبی در جشنواره فیلم کن شده است.

فیلم "گرگ و میش" ساخته شهربانو سادات، کارگردان جوان افغان برنده جایزه کن در یکی از بخش های جانبی در جشنواره فیلم کن شده است.
فیلم “گرگ و میش” ساخته شهربانو سادات، کارگردان جوان افغان برنده جایزه کن در یکی از بخش های جانبی در جشنواره فیلم کن شده است.

این فیلم که به کارگردانی بانو سادات در تاجیکستان فیلم برداری شده است حکایت زندگی این خانم جوان کارگردان در هفت سالگی وی می باشد .
به گفته خانم سادات این فیلم بر اساس زندگی دوران کودکی وی در بامیان ساخته شده است ،زمانی که او به همراه خانواده خود بعد از مهاجرت به ایران در سال 2001 به کشور بازگشته بودند .
فیلم گرگ و میش زندگی مردم قریه ایی را به نمایش در آورده است که در یک نقطه دور افتاده در ولایت بامیان زندگی می کنند. این فلم در بخش “دو هفته کارگردانان” کن در کنار آثار کارگردانان مشهوری مانند پل شریدر، آلخاندرو خودوروفسکی و مارکو بلوچیو شرکت داشت.
این فیلم ساز 25 ساله افغان می گوید زمانی که 11 سال سن داشته است از ایران به افغانستان بازگشته است و وارد دنیایی شده است که برای وی نا آشنا و بسیار طاقت فرسا بوده است بدور از همه امکانات مثله برق و آب در یک قریه ای دور افتاده در بامیان ،که همین زندگی و خاطرات در دوران کودکی وی را تشویق به ساختن فیلم گرگ و میش کرده است.
او می گوید برای ساختن این فیلم با موانع زیادی رو به رو شده است و مشکلات زیادی را پشت سر گذاشته است.

مطالب مرتبط