وزارت دفاع امریکا : رهبر طالبان احتمالا در حمله هوایی کشته شده باشد

وزارت دفاع امریکا (پنتاگون) اعلام نموده است که در نتیجه حمله هوایی هواپیماهای بدون سرنشین نیروهای امریکایی، احتمالا ملا اختر منصور  رهبرگروه طالبان کشته شده‌ باشد.

ملا اختر منور رهبر گروه طالبان
ملا اختر منور رهبر گروه طالبان

پنتاگون می‌گوید،ملا اختر  محمد منصور جانشین ملا محمد عمر مورد هدف بمباران طیاره های بدون سرنشین امریکایی در منطقه دور افتاده  ای در خاک پاکستان در نزدیکی مرز با افغانستان قرار گرفته و احتمالا کشته است.

گفته شده که اوباما رییس جمهور امریکا شخصا دستور این حمله را صادر کرده است.

وزارت دفاع امریکا گفته است پیش از حمله هوایی طرح حمله به رهبری طالبان به رهبران افغانستان و پاکستان  در میان گذاشته شده است.

به گفته پنتاگون هنوز مرگ این رهبر طالبان مشخص نشده و اما بررسی‌ها در مورد کشته شدن او جریان دارد.

ملا اخترمحمد منصور پس از نشر خبر مرگ ملا محمد عمر رهبرپیشین طالبان به عنوان جانشین او معرفی شد و در زمان حکومت طالبان به عنوان وزیر هوانوردی کار کرده است.

ملا اختر منصور پیش از آن که به جانشینی ملا عمر قرار بگیرد رهبری شورای کویته طالبان را به عهده داشته است و این شورا تمامی امور سیاسی و نظامی طالبان را رهبری می‌کند.

گفته می‌شود تا فاش شدن مرگ ملاعمر، اختر محمد منصور به جای او رهبری طالبان را به عهده داشته است.

بعد از فاش شدن خبر مرگ ملاعمر در تابستان سال گذشته اختر محمد منصور از سوی شورای کویته  و شماری از رهبران طالبان به عنوان جانشین ملا عمر انتخاب شد.

اما بعضی از رهبران طالبان از حمله ملا رسول  رهبری او  را به رسمیت نه شناختند و از تحت رهبری او جدا شدند.

ملا اختر محمد منصور 56 سال سن داشته و از قوم اسحاق زی قندهار می‌باشد و همانند سایر رهبران طالبان در مدرسه حقانیه در پاکستان درس خوانده است.

طالبان خبر گشته شدن او را رد کرده و هنوز دولت افغانستان نیز در پیوند به خبر کشته شدن ملا اختر محمد منصور واکنش نشان نداده است.

مطالب مرتبط