رییس جمهور کرواسیا: کمک به افغانستان را ادامه می دهیم

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز با خانم کولیندا گرابار- کیتاروویچ رییس جمهوری کرواسیا در کابل دیدار کرد و از کمک های این کشور در راستای تقویت ثبات و امنیت در افغانستان قدردانی کرد.

عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز با خانم کولیندا گرابار- کیتاروویچ رییس جمهوری کرواسیا در کابل دیدار کرد و از کمک های این کشور در راستای تقویت ثبات وا منیت در افغانستان قدردانی کرد.
عبدالله عبدالله رییس اجرایی حکومت وحدت ملی امروز با خانم کولیندا گرابار- کیتاروویچ رییس جمهوری کرواسیا در کابل دیدار کرد و از کمک های این کشور در راستای تقویت ثبات وا منیت در افغانستان قدردانی کرد.

ریاست اجراییه با نشر خبرنامه ای گفته است که رئيس اجرائیه جمهوری اسلامی افغانستان در این دیدار تاکید کرده است که کمک‌ها و حضور نیروهای کرواسیا در چوکات ناتو بالای توسعه و ثبات افغانستان تاثیرات فوق العاده دارد.

آقای عبدالله گفته است که حکومت افغانستان اراده جدی برای مبارزه با تروریزم دارد و در این راستا ظرفیت سازی و توانمندی نیروهای امنتیی افغانستان امیدوار کننده است و این نیروها تا حالا با تمام توان خود طالبان را سرکوب کرده‌اند.

او همچنان تاکید کرده که حضور قوت های بین المللی برعلاوه مبارزه مشترک با تروریزم از نظر روانی نیز افغانستان را کمک می کند، به این خاطر لازم است تا جامعه بین المللی این نکته را در کنفرانس وارسا و بروکسل مدنظر داشته باشد.
عبدالله عبدالله همچنان روی بهبود وضعیت اقتصادی افغانستان تاکید کرده و گفته است: امسال در سطح کلان برنامه‌های سازنده و اساسی مثل پروژه انتقال برق کاسا یک هزار، پروژه انتقال گاز تاپی و وصل شدن افغانستان به آب‌های بین المللی از طریق بندر چابهار ایران در حال اجرا شدن است. اما بازهم افغانستان برای گذار اقتصادی و رسیدن به توسعه پایدار نیازمند تداوم همکاری های بین المللی می باشد.

خانم کیتاروویچ نیز در دیدارش با عبدالله عبدالله گفته است که کشورش از تلاش‌ها و برنامه‌های حکومت وحدت ملی حمایت می کند و اعلام می کند که به حضور و کمک‌های خویش تا رسیدن به ثبات و استقرار در افغانستان ادامه می‌دهیم.

او همچنان گفته است که جامعه جهانی باید در باره حضور نیروهایی بین المللی در افغانستان بدون قید زمانی براساس نیاز و وضعیت امنیتی این کشور تصمیم بگیرد، چراکه تعیین زمان خاص به نفع نیست.

 

مطالب مرتبط