حُکم آزادی عبیدالله یک زندانی در زندان گوانتامو صادر شد

عبیدالله یکی از زندانی‌های زندان گوانتانامو که در سال 2002  به اتهام وابستگی به القاعده و جنایت‌های جنگی به این زندان برده شده بود از سوی «کمیته بررسی موارد عفو این زندان» دستور آزادی او صادر شده است.

160223193247_guantanamo_bay_prision_640x360_mccoyreuters_nocredit

خبرگزاری اسوشتید پرس به نقل از وزارت دفاع امریکا دیروز از اعلام این تصمیم از سوی این کمیته خبرداده است.

این کمیته اعلام کرده است که «دیگر نگهداری عبیدالله در گوانتاما ضرورت نیست».

عبیدالله در سال 2002 هنگامی بازداشت شد که 20 عدد ماین از یک گودال نزدیک خانه اش پیدا شد.

او پس از آن به اتهام وابستگی به القاعده و فعالیت بمب گذاری بازداشت گردید و اما در جریان بازجویی عبیدالله این اتهام‌ها را رد کرده است.

پس از درخواست عبیدالله در مورد بررسی پرونده‌اش توسط کمیته بازرسی موارد عفو، از سوی این کمیته دستور رهایی اش صادر شده است.

گفته می‌شود این زندانی هنگام بازداشت 19 سال سن داشته است.

بارک او باما هنگامی که رییس جمهور امریکا شد گفته بود که زندان گوانتانامو واقع در کوبا را تعطیل می‌نماید. تاکنون این زندانی تعطیل نشده است و اما او تلاش کرده است که زندانی‌های بازداشت شده در این زندان را به حد اقل رساند.

هنوز هم بیش از هفتاد تن در این زندان زندانی هستند. بیشتر از  زندانیان این زندان افرادی بوده‌اند که از افغانستان به اتهام عملیات تروریستی و وابستگی به القاعده و طالبان به این زندانی برده شده است.

تاکنون بسیاری از این زندانی‌های خطرناکی که از آن آزاد شده اند دوباره به صف طالبان برگشته و حتا تندرو تر از پیش به فعالیت‌های تروریستی روی آورده‌اند.

مطالب مرتبط