احتمال سقوط یک طیاره مصری با ۶۶ سرنشین

وزارت هوانوردی مصر اعلام کرده که یک فروند طیاره مصری با ۶۶ سرنشین در مسیر پروازی پاریس- قاهره ناپدید شده است.

این طیاره از نوع ایرباس ۳۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی مصر - ایجیپت ار - با ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه در مسیر پرواز از پاریس به قاهره ناپدید شده است.
این طیاره از نوع ایرباس ۳۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی مصر – ایجیپت ار – با ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه در مسیر پرواز از پاریس به قاهره ناپدید شده است.

این طیاره از نوع ایرباس ۳۲۰ متعلق به شرکت هواپیمایی مصر – ایجیپت ار – با ۵۶ مسافر و ۱۰ خدمه در مسیر پرواز از پاریس به قاهره ناپدید شده است.

این وزارت اعلام کرد که هنوز هیچ نشانی از هواپیما یافت نشده اما رئیس جمهوری فرانسه گفته است که اطلاعات به دست آمده حاکی از سقوط این هواپیماست.

وی در عین حال گفته است که هنوز علت سقوط هواپیما مشخص نیست.
پیشتر، نخست وزیر فرانسه در مورد سرنوشت این هواپیما گفته بود که هیچ احتمالی را نمی‌توان مردود دانست.
شرکت هواپیمایی مصر گفته است که سی تن از مسافران مصری و پانزده نفر فرانسوی بودند. سایر مسافران از شهروندان کشورهای عراق، الجزایر، بلژیک، بریتانیا، کانادا، چاد، کویت، عربستان سعودی و پرتغال بودند.
به گزارش منابع خبری، این هواپیما در ارتفاع ۱۱ هزار و سیصد متری پرواز می کرد که در ساعت ۲:۴۵ در شانزده کیلومتری داخل حریم هوایی مصر از صفحه رادار ناپدید شد. برخی منابع مصری گفته‌اند که هواپیما هنگام ورود به حریم هوایی مصر بر فراز دریای مدیترانه ناپدید شد.
در آخرین گزارش در این مورد، گفته شده است که آخرین موقعیت هواپیما قبل از محو از رادار نقطه‌ای بر فراز آب‌های دریای مدیترانه بوده است.
به گزارش بی بی سی٬ مقامات مصری گفته اند که گروه‌های تجسس و امداد به منظور یافتن اثری از این طیاره به آخرین نقطه ارتباط هواپیما اعزام شده‌اند.

نخست وزیر مصر نظارت بر عملیات تجسس را شخصا برعهده گرفته و گزارش‌های خبری حاکی از آن است که بستگان سرنشینان هواپیما نیز به منظور کسب اطلاعات از خویشان خود به میدان هوایی قاهره رفته‌اند.
فرانسوا اولاند، رئیس جمهوری فرانسه، گفته است که این کشور برای یافتن هواپیما با مصر “همکاری کامل” خواهد کرد.
پرواز پاریس به قاهره معمولا کمی بیش از چهار ساعت به طول می انجامد و قرار بود این هواپیما حدود بیست دقیقه تا نیم ساعت بعد در میدان هوایی قاهره به زمین بنشیند.
در اکتبر سال گذشته، یک طیاره مسافربری روسی با ۲۲۴ مسافر و سرنشین کوتاه مدتی پس از برخاستن از میدان هوایی قاهره در بازگشت به روسیه، سقوط کرد. بعدا مقامات روسیه و مصر تایید کردند که علت سقوط این هواپیما، انفجار بمبی بوده که اسلامگرایان افراطی در آن جاسازی کرده بودند.
همچنین، در ماه مارچ سال جاری، یک طیاره مسافربری مصری با ۵۴ مسافر و شش خدمه در مسیر پرواز داخلی از اسکندریه به قاهره ربوده و به قبرس برده شد. بعدا فرد رباینده، که انگیزه شخصی داشت، خود را تسلیم ماموران کرد و به مصر بازگردانده شد.

مطالب مرتبط