دونالد ترامپ سرمایدارترین نامزد ریاست جمهوری امریکاست

دونالد ترامپ نامزد احتمالی انتخابات سال 2016 آمریکا اعلام کرده است که میزان ثروتش بیش از 10 میلیارد دالر می‌باشد و او سرمایه دارترین نامزد ریاست جمهوری امریکاست.

494193_299

دونالد ترامپ نامزد احتمالی 58مین دوره انتخاباتی در آمریکاست از طرف حزب جمهوری خواه این ایالت است او روز چهارشنبه اعلام کرد که میزان ثروتش از مرز 10 میلیارد دالر تجاوز کرده است و به خود می‌بالد که اولین  و ثروتمندترین نامزد در تاریخ کیمسیون انتخاباتی فدرال آمریکاست.

کمیسیوت انتخاباتی فدرال آمریکا اظهار کرده است که تمام نامزدان انتخاباتی سال 2016 باید میزان ثروت خود را به این کمیسیون اعلام کنند تا فهمیده شود به چه اندازه ثروت و بدهی دارند اما هیچ‌گاه رقم دقیق ثروت نامزدهای انتخاباتی مشخص نمی‌شود و همه ارقامی که اعلام می‌شود نزدیک به محدوده ثروت آنها می‌باشد .

اما این بار دونالد ترامپ در گفتگو با خبرنگاران گفته است، من وضع مالی شخصی خود را امروز به کمیسیون انتخاباتی فدرال ‏آمریکا‏ اعلام کردم و به خود می‌بالم که ثروتمندترین نامزد در تاریخ کمیسیون انتخاباتی فدرال ‏آمریکا‏ هستم.

چندی پیش نیز ترامپ اظهارنامه مالیاتی ارایه کرد که در آن نام بیش از 500 شرکت برده شده بود. وی در این اظهار نامه اعلام کرده بود که میزان درآمدش در سال 2014 حدود 362 میلیون دلار بوده است. البته این میزان درآمد خارج از سود سهام، سود بانکی و اجاره‌ها بوده است.

در اظهارنامه اخیر ، ترامپ گفته است که در سال 2015 حدود 557 میلیون درآمد داشته است. بدین ترتیب کل ثروت ترامپ از ماه ژوییه سال 2015 تاکنون افزایش یافته است و رقم آن اکنون به قول خودش از 10 میلیارد دلار بیشتر شده است.

در 8 نوامبر سال 2016 قرار است 58مین دوره انتخاباتی ریاست جمهوری امریکا برگزار شود که در آن بارک اوباما   جمهور فعلی به دلیل محدودیت دوره‌ها بر اساس متمم بیست و دوم قانون اساسی ایالات متحده برای انتخاب شدن برای سومین‌بار واجد شرایط نیست.

مطالب مرتبط