نشست پنجم گروه چهارجانبه صلح: از تمامی امکانات برای صلح استفاده خواهد شد

روز چهارشنبه نشست پنجم گروه هماهنگی چهارجانبه صلح با اشتراک نمایندگان افغانستان، پاکستان، چین و ایالات متحده در اسلام آباد برگزار شد در اعلامیه پایانی این نشست گفته شده گروه هماهنگی برای رسیدن به صلح در افغانستان از همه امکانات استفاده می‌کند و خشونت راه حل نیست.

280968978536102

هفته گذشته خبر برگزاری نشست گروه هماهنگی چهارجانبه صلح در رسانه‌های پاکستانی به نشر رسید.

در ابتدا حکومت افغانستان گفته بود که در این نشست نماینده نخواهد فرستاد. اما دیروز که این نشست در اسلام آباد برگزار شد، عمر زاخیلوال سفیر افغانستان در پاکستان در آن شرکت کرد.

همچنان در این نشست ریچارد اولسن نماینده خاص امریکا در امور افغانستان و پاکستان، دینگ ژیون نماینده چین و اعزاز احمد چودری معاون وزیر خارجه پاکستان شرکت نیز کردند.

اعضای این نشست نتیجه‌ی گفتگوهای شان را در اعلامیه‌ی به نشر رسانده که در آن گفته شده است خشونت راه حل نیست باید از راه گفتگو اختلاف‌ها حل شود و نیز گفته شده اعضای گروه هماهنگی نشست چهار جانبه، از تمامی زمنیه‌ها و امکات برای زمنیه سازی گفتگو میان طالبان و حکومت افغانستان استفاده خواهند کرد.

در این اعلامیه  این نشست حمله انتحاری در پُل محمد خان کابل محکوم شده است.

گروه هماهنگی چهار جانبه در حالی در اسلام آباد پنجمین نشست خود را دایر کرد که در نشست چهارم آن گفته شده بود که طالبان را به پای میز مذاکره صلح خواهد کشانید اما طالبان در پاسخ گفته بودند که حاضر نیست با حکومت افغانستان مذاکره نمایند.

تاکنون نشست چهارجانبه صلح به یک بن بست صدو هشتاد درجه‌ای مواجه بوده است و از شروع تلاش این اعضای گروه هیچ گونه، پیشرفتی در زمینه دایر شدن گفتگوهای صلح میان حکومت افغانستان و طالبان به وجود نیامده است.

مطالب مرتبط