نشست صلح در اتریش برای تحکیم آتش بس در سوریه نتیجه نداد

سیاست مداران ارشد روسیه، امریکا، اروپا و شرق میانه  برای تحکیم آتش بس و صلح در سوریه ناکام ماندند.

13245886_996551513785808_2050776252_n

جان کری وزیر خارجه امریکا و سرگی لاوروف، وزیر خارجۀ روسیه به طور مشترک در نشست دیروز که برای مذاکرات صلح در سوریه برگزار شده بود اشتراک کرده بودند که این نشست بدون هیچ نتیجه پایان یافت .

این نشست که در شهر ویانا برای ایجاد صلح و آتش بس در سوریه برگزار شده بود که نتیجه مثمر سمری نداشت و این مذاکرات بدون تعیین تاریخ جدید برای از سر گیری نشست پایان یافت.

جان کری وزیر خارجه آمریکا گفته است در این مذاکرات تاریخ دوباره برگزاری  نشست مشخص نشده است.

اما او گفته است روی این توافق صورت گرفته که هر جناحی که به غیر از تلاش برای رسیدن به یک توافق صلح، اجندای دیگر را دنبال کند، با پیامدهای اعمالش مواجه خواهد شد.

جان کری گفته است برای برقراری صلح در سوریه باید کشورهای ایران و روسیه که حامی دولت بشار اسد هستند روی ایجاد یک دولت متحد و عاری از خشونت توافق کنند تا این کشور بتواند آینده اش را از طریق اداره انتقالی برگزیند در این میان چالشی که ما با آن رو به رو هستیم آماده ساختن همه این امکانات برای تحقق این توافق است .

 نمایندگان همه طرف در نشست سیاستمداران ارشد روسیه، امریکا، اروپا و شرق میانه تعهد سپردند که برای تقویت آتش بس شکننده میان نیروهای رییس جمهور بشار اسد و جنگجویان میانه رو اپوزیسیون هر آنچه در توان دارند انجام خواهند داد.

مذاکره کننده‌های بین‌المللی نشست ویانا روی دریافت راه‌های چگونگی برقراری آتش بس شکننده گفتگو کردند که در ماه فیبروری اعلان شد و در نتیجه آن جنگ شدید به پایان رسید.

در این حال دولت بشار اسد که از حمایت ایران و روسیه برخوردار است هیچ نشانه‌ی مبنی بر کنار رفتن از قدرت از خود بروز نداده است .

پس از مذاکرات روز دوشنبه لاوروف و جان کری، یک همکار وزیر خارجه امریکا گفته است که امریکا می‌کوشد تا از طریق گفتگو با روس‌ها فضای بهتر را برای انتقال سیاسی فراهم بسازد.

مطالب مرتبط