تلاش داعش یرای ایجاد پایگاه در ولایت لوگر

اعضای شورای ولایتی لوگر از تلاش افراد داعش برای ایجاد پایگاه در مربوطات این ولایت هشدار داده اند و می‌گویند گروه داعش از یک سال گذشته تلاش کرده که در این ولایت پایگاه ایجاد کند که تا از  طریق آن نفوذ خود را در ولایت‌های اطراف این ولایت  بیشتر سازد.

130422074055_afghanistan_logar_304x171_bbc_nocredit

عبدالولی وکیلی یک عضو شورای ولایتی لوگر گفته است افراد داعش از زمستان سال گذشته در ولسوالی ازره این ولایت رفت آمد دارند و تلاش دارند که در این ولسوالی پایگاه ایجاد کنند.

به گفته وکیلی تاکنون مردم در برابر این هدف افراد داعش مخالفت کرده و چند بار افراد داعش بر پوسته های امنیتی نیز حمله کرده‌اند.

به گفته او افراد داعش که در این ولسوالی آمده‌اند پرچم سیاه دارند و یک زیارت را از بین برده و با داخل شدن در خانه‌های مردم تلویزیون‌ها را شکستانده‌اند.

ولایت لوگر در شصت کیلومتری کابل پایتخت افغانستان موقعیت دارد و ولسوالی ازره این ولایت با ولایت ننگرهار و پاراچنار خیبر پشتونخوا پاکستان مرز مشترک دارد.

ولایت ننگرهار یکی از ولایت‌های افغانستان است که از یک سال گذشته افراد داعش در آن نفوذ بیشتر پیدا کرده و در آن فعالیت می‌نمایند.

در ابتدای نفوذ داعش در این ولایت مسوولان امنیتی گفته بودند که آنها از  قلمرو پاکستان و ارد  این ولایت شده اند.

 در پاسخ به این نگرانی‌ها مقام‌های نظامی در وزارت دفاع، می‌گویند افراد داعش تاکنون در افغانستان سرکوب شده اند و تدابیر برای سرکوب نفوذ این گروه در ولایت لوگر در دستور کار می‌باشد.

داوود احمدی فرمانده امنیه ولایت لوگر گفته است که افراد داعش چندبار در این ولایت با نیروهای امنیتی درگیر شده اند و در جریان درگیری یک نظامی دولتی زخمی شده است.

نگرانی از نفوذ داعش در ولایت لوگر در حالی بیان شده که اشرف غنی در زمستان سال گذشته در ننگرهار گفته بود که داعش در افغانستان جای پای ندارد.

با وجود سرکوب داعش در ننگرهار هنوز هم تحرکات افراد این گروه در ولایت ننگرهار و کنر وجود دارد. بربنیاد گزارش‌ها «رایو خلافت» که برای داعش تبلیغ می‌نماید پس از منهدم شده آن چنده ماه پیش، دوباره در ننگرهار نشرات خویش را شروع کرده است.

گفته می‌شود که این بار نشرات این رادیو، به غیر زبان‌های پشتو و دری به زبان عربی نیز اضافه شده است.

باوجود خوشبینی‌های مقام‌های نظامی برای سرکوب شدن داعش در افغانستان، اما مردم خطر این گروه را جدی می دانند و از دولت می‌خواهند که باید در برابر تمامی زمینه‌های نفوذ و قدرت گیری این گروه مبارزه شود.

مطالب مرتبط