بسته شدن بندر تورخم توسط پولیس سرحدی پاکستان

مقام‌های دولتی کشور می‌گویند پولیس‌ مرزی پاکستان از دیروز بدینسو بندر تورخم را به روی مسافران مسدود کرده است.

torkham-4c32f

ذبیح‌الله قاضی‌زاده، معاون فرمانده پولیس مرزی حوزه شرق  کشور گفته است  که پولیس‌ سرحدی پاکستان زمانی اقدام به بستن بندر تورخم کرده است که پولیس سرحدی افغانستان مانع ساخت یک پُل در این بندر شده است.

به گفته قاضی زاده، دیروز پولیس‌های پاکستانی می‌خواستند که در امتداد خط دیورند یک پُل بسازند که این کار آنها خلاف مقرارت مرزی بوده و به همین دلیل پولیس‌های سرحدی افغانستان مانع کار آنها شده‌اند و در مقابل آنها، مرز را به روی مسافران و تاجران افغانستان بسته است.

قاضی زاده گفته است پولیس‌ سرحدی پاکستان نه به مسافرانی که گذرنامه قانونی دارند، اجازه عبور می‌دهند و نه به وسایطی که کالاهای تجارتی را انتقال می‌دهند.

مسدود شدن بندر تورخم باعث شده است که هزاران مسافر در دو طرف مرز بند بمانند که در جمع این مسافران کسانی هم هستند که برای تداوی به پاکستان رفته بودند یا در حال بازگشت به کشور بوده‌اند.

عطاالله خوگیانی سخنگوی والی ننگرهار در این زمینه گفته است برای حل این مشکل مذاکراتی با مسوولان پاکستانی ادامه دارد و وعده داده اند که تا ساعت‌های دیگر این مرز به روی مسافران باز خواهند شد. مرز تورخم یکی از بنادر مهم افغانستان برای انتقال کاهای تجارتی می‌باشد.

مطالب مرتبط