رئیس جمهور کرزی: هند در هر گونه شرایط منحیث دوست قوی با افغانستان، خود را ثابت کرده است

حامد کرزی رئیس جمهوری اسلامی افغانستان با آقای حمید انصاری معاون رئیس جمهور هند که در راس یک هیات عالی رتبه آن کشور به منظور اشتراک در مراسم تشییع جنازه مارشال محمد قسیم فهیم به کابل سفر کرده بود، دیدار و گفتگو نمود.

در این دیدار ابتدا آقای حمید انصاری معاون رئیس جمهور هند مراتب تسلیت و همدردی خویش را به رئیس جمهور کشور و مردم افغانستان بخاطر وفات معاون اول ریاست جمهوری ابراز داشت.

هر دو جانب در این دیدار در مورد روابط و همکاری های دو جانبه میان افغانستان و هند بحث و تبادل نظر نمودند.

حامد کرزی ریس جمهوری اسلامی افغانستان ضمن اظهار تشکری از معاون رئیس جمهور هند و هیات همراه اش، گفت که سفر امروز شما به افغانستان و اشتراک تان در مراسم جنازه معاون اول ریاست جمهوری کشور ما، عمق دوستی و روابط میان دو کشور را نشان میدهد.

رئیس جمهور افزود که دوستی هند برای حکومت و مردم افغانستان اهمیت زیادی دارد و افغانستان منحیث بهترین دوست هند باقی خواهد ماند و حکومت آینده افغانستان نیز برای گسترش بیشتر روابط میان دو کشور تلاش خواهد کرد.

رئیس جمهور کرزی خاطرنشان کرد که کشور هند در هر گونه شرایط منحیث دوست قوی با افغانستان خود را ثابت کرده  و در گرمی و سردی روزگار با افغانستان همراه بوده است.

در مقابل آقای حمید انصاری معاون رئیس جمهور هند خاطر نشان کرد که دوستی میان افغانستان و هند بر مبنای اعتماد و باور مستحکم استوار است. وی گفت که دوستی هند و افغانستان قبل از اینکه میان دولت های دو کشور باشد، در اصل دوستی میان مردمان دو کشور بوده است.

معاون رئیس جمهور هند را در سفرش به کابل، نماینده خاص صدراعظم هند و شماری از سفرای اسبق آن کشور در افغانستان همرایی می کردند.

مطالب مرتبط